2010. november 6., szombat

Vállkendőt horgolnék..segítség!!!

Szeretnék egyet magamnak karácsonyra, olyat amit Annás mutatott nekünk itt a blogon. A minta megy is, már kipróbáltam:)
Ezt a fonalat vettem a turiban, tetszik a színe. Volt sokkal élénkebbekben is, de valahogy nekem nem jön be a rózsaszín meg a hupikék:P,legalábbis kendőnek nem.
Van egy pár kérdésem:
- szerintetek alkalmas ez a fonal a kendő elkészítésére? az összetevőit nem tudom, nem volt ráírva semmi, sajnos. Szerintem gyapjúféleség lehet, de biztosan kevert.



- hányas horgolótűt használjak? az utolsó két sor 3-assal van, a többi 2,5 essel. Szerintem a hármastól már nagyon laza, én a 2,5-esre tippelnék. Kipróbáltam 1,5-essel is, de mindig beleakad a fonalba a horgolótű hegye.


- lehetséges hogy inkább kössek kendőt belőle, arra alkalmasabb?

Várom válaszaitokat, előre is köszönöm a segítséget.
Hencsilli

8 megjegyzés:

Babi néni írta...

Remélem, más is segít! Én a fonal tekintetében kipróbálnám az égetéspróbát.

Ha a fonal egy kis darabját lángralobbantod és a hamutartóba dobod, akkor lehet következtetni a fonal jellegére.

Ha teljesen elég és fehér hamut hagy maga után, akkor tiszta pamut volt. Ha a fonal égő vége izzik, mint a gyertyakanóc vége és penetráns szaga van, akkor gyapjú volt. Ha szinte egy pillanat alatt ellobban és olvadt műanyaggolyót hagy hátra, akkor tiszta műanyagszál (poliakril vagy viszkóz) volt.

A keverékeknél bajban leszel, de mivel ezek sodort szálak, azért részleges megfigyeléseket tehetsz.

A már meghorgolt résznél a pamutszálat is tartalmazó fonal merevebb, a gyapjút tartalmazó puhább és hajlékonyabb. A tiszta műanyagszál csikorgósabb, van aki nem is képes belőle kötni-horgolni emiatt (pl. én).

A fonalhoz való horgolótű eldöntéséhez nem igazán alkalmas a munkadarab. Jobb lenne, ha 10×10 cm-es kockákat horgolnál belőle 2,5-es és 3-as tűvel egyaránt és utána jobban összetudod hasonlítani a minta hajlását és tömöttségét.

Nekem a fénykép alapján nem látszik különbség a két tű eredménye között. :o)

micuska írta...

Én sajnos segíteni nem tudok, viszont nagyon hasznos számomra is a bejegyzés is és a hsz. is.

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ írta...

Very good blog.

Hencsilli írta...

Köszönöm Altair! Kipróbáltam az égetést: kis göb maradt a végén és büdös, a pamutszálnál elégett az egész darab, de itt szinte csak az amit meggyújtottam.Akkor gyapjú és műanyag keveréke lehet? Amikor horgoltam nem vettem észre, hogy csikorogna.
Horgolok belőle egy 10-10-es négyzetet és majd meglátom:)
Köszönöm,hogy segítettél:D:D

Lívi írta...

csikorog, jaj, ez nagyon jó szó!!!!
A múlt héten vettem olcsóér két gombóc tiszta műszál fonalat, gondltam, kistatyónak az is jó lesz. ma nekiálltam dolgozni vele, de olyan érzésem volt, hogy jaj... eddig nem találtam rá szavakat, de most már megvan, köszi!!! :-DD TÉNYLEG csikorog!!! Borzalmas!

Ma műanyag tűvel próbálkoztam, de sztem holnap nekiállok fémmel, hátha úgy jobb lesz a helyzet.

Hencsi: én épp ma fejeztem be (helyesebben mondva elfogyott a fonalam) az Annás-féle kendőmet :-) És az enyém is szürke :-) Bazivastag fonalból csináltam. Először nekiálltam az Annás-féle csipkefonalból, de 3 hónap után be kellett látnom, hogy abból nyugdíjaskoromra sem lesz vállkendő :-(((( Ez a karomnyi vastagságú szürke fonal viszont pár nap alatt vállkendővé avanzsált :-) Szükségem volt a látványos eredményre.

Hencsilli írta...

Lívi, én is gondolkodtam vastag fonalból - nem lett túl súlyos, nehéz a kendő?

Babi néni írta...

A szagra egy kis pontosítás: Ha égő szőr szaga van, akkor gyapjú, ha égő PET-palack, akkor műanyag. :o)

Így ránézésre azt mondanám, hogy 40-60 gyapjú-műanyag lehet. A visszamaradó göb bizonyítja a műanyagot, de a sodrásban mindenképpen két szál látszik. Esetleg próbáld meg szétszedve a két szálat is.

A vastag fonalból is lehet könnyű sálat kötni, csak szellős mintát kell választani. Esetleg több szálat is össze lehet fogni.

Lívi írta...

Hencsilli: Hát, nem egy pillekönnyű csipkecsoda, az egyszer biztos! :-DDD De jön a hideg és a tél ;-) Ha kész lesz (azóta még nem jutottam fonal utánpótláshoz), és lesz érkezésem, teszek képet!