2010. augusztus 27., péntek

Segítség

Nagymamámtól kölcsön kaptam egy 1967-es kötő-, horgoló könyvet, és találtam egy nagyon szép stólához leírást. Szeretném megcsinálni, és a menetét értem is, de a fonalnál elakadtam.
Azt írja, hogy: "Hozzávalók: Kb. 35 dkg zefírfonal hármas szála és 5-ös horgolótű."

Konkrétan fogalmam sincs, hogy milyen fonalat rendeljek.
A neten ennyit találtam a zefírfonalról: "Feltépett gyapjú-kelmehulladék újrafeldolgozásával készített, laza sodratú, meglehetősen vastag fonal. Főleg kézzel vagy síkkötőgépen kötött termékek készítésére használják. "
De ez igazán nem segített sokat. Ráadásul a hármas szálról abszolúte semmit nem találtam.


 Tudnátok segíteni?

3 megjegyzés:

Eta írta...

HA nem akarsz sokat vacakolni az átméretezéssel, keress olyan fonalat, amihez 5-ős tűt javasolnak - szerintem. Zefírt már biztos nem fogsz találni.

Babi néni írta...

A hármas szál azt szokta jelenteni, hogy három szálat fogsz egybe (ha úgy tetszik, három gombolyagból dolgozol).

Szerintem is fogd a horgolótűt és térj be egy röltexbe, ahol a kedves kiszolgáló segít neked.

Ha a hármas szál használata mellett döntesz, a gombolyagból kilógó szálat háromrét hajthatod, és így kipróbálhatod, hogy jó-e az ötös tűhöz és akkor nem néznek ferdeszemmel rád, hogy mit bontogatod a fonalakat. ;o)

Boczi írta...

köszönöm szépen mindkettőtöknek a segítségért :) hétfőn megyek fonalat venni, juppijé. :)