2011. február 20., vasárnap

Yoda rivaldafényben

Hú, nem is számított Yoda ilyen népszerűségre :) Sok dicséretet kapott. Többen is kérték a leírását. Bajban vagyok, mert nem volt türelmem hozzá készíteni, saját minta. Elég régen volt már, amikor készítettem, szóval a most következő leírás csak hozzávetőleges és nem épp szakszerű...
A fejjel kezdtem. Tűméret 1,25 és a hozzá passzoló cérna. Kispálcákból áll az egész. Egy kb. 1,5-1,8 mm átmérőjű fa gyöngyöt körbehorgoltam. Így egyszerű volt, nem kellett a szemeket számolgatnom, hogy szép arányos gömböt kapjak. Nem teljesen horgoltam körbe, hanem, amikor már úgy tűnt, jöhet a nyaka, akkor egyszerűen nem fogyasztottam tovább, csak horgoltam a meglévő szemszámot kb. 3-4 soron keresztül, utána pedig fokozatosan szaporítani kezdtem, annyira, hogy elérjem a test szélességét. Amikor ez megvolt, akkor kellett a kezek csatlakozását is megcsinálni. Ezt úgy oldottam meg, hogy nem horgoltam teljesen végig a kört, henem a kezek helyén egy kis lyukat készítettem. Ha jól emlékszem 3-4 kispálcányi helyet hagytam a kéznek. Szóval a kispálcák helyett 3-4 láncszemet vettem fel és leszúrtam újra kispálcával 3-4 kispálcával arrébb. És amikor ez megvolt, csak horgoltam tovább a henger alakú testét, ugyanis, nem tudom mennyire látszik, de lába az nincs külön. Amikor elértem a kellő magasságot, elkezdtem fogyasztani a szemeket, úgy, hogy egy szabályos kör legyen az alja. Mielőtt még teljesen bezárult volna a kör, gyapjúval kitömtem a testét. Majd egy kis peremet is horgoltam szintén csak egy kispálcasorral a henger élére, hogy könnyebben megálljon a "lábán". A kezeknek kihagyott lyuk köré is hengert kezdtem horgolni, amikor elég hosszúnak tűntek a kezek, a hengert úgymond meglapítottam és összehorgoltam a végét egy kispálcasorral. (Előtte egy kis gyapjúval kitömtem a kezeket is.) Majd az így kapott kispálcasorra horgoltam 3 pikót, azok lettek az ujjak. A fülek: A megfelelő helyen áthúztam a fonalat és kispálcákat kezdtem horgolni függőlegesen a fejen, kb. 3-at. A következő sorban szaporítottam 6-ra a szemek számát. a 3. sorban megtartottam a 6 szemet, majd a 4.-ben fogyasztottam 3-ra, majd az 5.-ben 2-re, és a 6.ban 1-re. A szemeit hobbyboltban vette nekem Gabibarátnőm, és univerzális ragasztóval erősítettem a fejéhez. A köntösét egy kiszakadt bársonynadrágomból varrtam, nekem ez a része volt a legnehezebb :)
Nem tudom mennyire használható ez a leírás, gyakorlott horgolók, gondolom enélkül is meg tudják csinálni. A kezdők meg kísérletezhetnek, ha van kérdés még, szívesen válaszolok. De ha valakinek nincs ilyen horgoláshoz kedve vagy türelme, annak szívesen elkészítem, írjon nekem és megbeszéljük a részleteket.
Szép horgolós vasárnapot!

Nincsenek megjegyzések: