2010. szeptember 20., hétfő

Blokkolás

Már többször volt erről szó, úgyhogy arra gondoltam, hogy készítek hozzá egy kis útmutatót.

Segédeszközök:
  • egy alátét. Én itt szigetelő polifoamot használok. Minden barkácsboltban árulják, nagyjából ezer forint és 8 vékony, 50*50 centis lapot adnak ezért. Ha akad a hapi-tapi néven futó játék otthon, kitűnő felhasználási lehetőség!
  • egy régi törölköző, lehetőleg ne fogjon.
  • jó sok gombostű. Olyanra lesz szükség, ami biztosan nem rozsdásodik. Én kerülöm a cash & carry-kben árultakat, ezen a téren biztosra megyek, megbízható márkát használok. (Rövidáru boltokban tudnak segíteni.) (A rozsdásodáson túl, beleakadnak a kelmeszálak is. Nincs bosszantóbb a kihúzott szálaknál...)

Az alátétet beterítjük a törölközővel, aminek az a célja, hogy a nedvességet magába szippantsa. Ezután kimossuk, vagy csupán átöblítjük a kész művet, és jó alaposan meg-meghúzva ráterítjük a törölközőre. Ezután a gombostűkkel megtűzzük. 


A példámban 4 réteg lapot használtam, ezen nem megy át egy gombostűm sem, de, ha nagyobb darabot kell kifeszíteni, akkor ajánlatos vigyázni arra, hogy egyrészt ferdén szúrjuk le a tűket, másrészt ne szúrjuk át az alátétet - csúnya karcolásokat véshetünk a parkettába, bőrgarnitúrába, stb.


3 megjegyzés:

Annus írta...

Köszönöm, hogy feltetted..fogalmam sem volt, hogy mi is az a blokkolás:-)Már kerestem a gugliban is:-)

Gabella írta...

Zsófi! Mi lesz ezekből a háromszögekből???

Én simán az ágyon szoktam blokkolni, alá egy lepedő, és slusz. Bár télen nem biztos, hogy megszárad estig a motyóka...

Zsófi írta...

Szívesen, Annus!

Az csak az egyik probléma, nálunk van két szobamacska, akik mindenbe beleütik az orrukat és tappancsukat, az ilyesminek jobb helye van a szekrény tetején. Szerencsére oda nem másznak fel. :-P
Hogy mi lesz belőlük?
Egy hónapon belül kiderül. :-D (Titok.)