2010. január 28., csütörtök

Ajánló és a tegnapi horgolmányom

Én innen néztem először, hogy hogyan is álljak neki a horgolásnak. Hátha segít másnak is. http://horgolas.gportal.hu/

Tegnap megpróbálkoztam Annás nagyikockájával. Elég tragikus lett a végeredmény. Igazából nem csináltam végig, csak kb. a feléig, mert már láttam, hogy nagyon gáz, és kicsit sem hasonlít. :( Pedig a pálcák és láncszemek már mennek, de valahogy sose találom meg a szemeket, hogy hova bökjem a következőt. Gyanítom néha csak minden másodikba bökök. Ajaj. Egy kis mentség, hogy este 11-kor álltam neki, de attól tartok, korábban se lett volna túl jobb. Na nem baj, nem adom fel. :)

9 megjegyzés:

Babi néni írta...

Húha! :o)

Ha vizuális típus vagy, próbáld ki így is: http://www.youtube.com/watch?v=yvkwTDtH1Vc (angol, de szépen látszik).

Lente Julcsi írta...

Lesz még ez jobb is!

Zsófi írta...

A nagyi kockánál nem kell keresgélni, csak simán az egész láncszemsorba (a lyukba) dugd a tűt. Az a lényege, hogy lyukak (ez a 2 láncszem) és pálcák (ez a 3 egyráhajtásos pálca) váltják egymást: lyukakat horgolunk a pálcák fölé és pálcákat a lyukak fölé. A négyszög csúcsait úgy alakítjuk ki, hogy a csúcshoz mindig lyuk kerül, az előző sor csúcslyukába pedig rövidpálcák-lyuk-rövidpálcák kerülnek.

Munka közben érdemes "csúcsosítani" a darabot, mert jobban látszik.

Zsófi írta...

Annás leírásában, ha kinagyítod az 5. sorozatot, szépen látszik.

Annás írta...

Szerintem is az lehet a gond, hogy belebökted a tűt a láncszembe, pedig alatta (az egész láncszemet átfogva) kell átdugni, áthúzni a fonalat és úgy horgolni az egyráhajtásos pálcát. Ezért is haladós ez a minta. Ne add fel semmiképp, az első próba nekem sem nézett ki sokkal jobban...

Puszedli írta...

Én is itt akadtam el, de szerintem legalább már harmadjára! De majd a videó..

BCili írta...

De jó, hogy Ti látjátok mi a hiba. Meg is próbáltam a kockát, összeszedve az itt leírtakkal és holnap jövök megmutatni, mert a bemutatkozóhoz gondoltam kellene egy első horgolmány is.

Jandó írta...

Nagyon-nagyon köszi nektek. Teljesen megvilágosodtam. :) Már alakul. Majd mutatom is.

Zsófi írta...

Amúgy most látom: hülyeséget írtam. Persze hogy pálcák és nem rövidpálcák.

De úgy néz ki, értettétek. :-)