2010. január 29., péntek

SAPKA LEÍRÁSA

Már írtam, hogy sapik készítésével foglalatoskodom a legtöbbet. Ezeket már olyan gyorsan tudom horgolni, hogy csak na..... Szóval egy sapi elkészítéséhez kb. 2 óra kell, akkor már eldolgozva feldíszítve kész van teljesen. (persze ha hagy a családom dolgozni)

Ilyen amikor a modellen van:







Így néz ki készen a körbe horgolt, fejre simuló sapika:


Az elkészítéséhez pedig itt a leírás:

Hat láncszemet horgolok, majd összehorgolom. A kis körbe 6 egy ráhajtásos pálcát készítek(1.sor), majd azt duplázom (14-(2.sor)), megint dupla(28(3.sor)) következő sor egyik pálcába csak egy pálca a másikba már dupla ( 42(4.sor)) következő sor, minden pálcába egy pálca. Következő sor mint a 4.sor (63). 7.sor minden pálcába egy pálca. Persze egy ráhajtásos mind.
Aztán én úgy szoktam , hogy amíg nem érem el a várt fejkörfogatot addig szaporítgatok még pár szemet.
Magasításként 3 láncszem, minden sor elején.
Egy 2-3 éves gyerekre 18 cm. magasra kell horgolni és kb. 48-50 cm a fejkörfogat.

12 megjegyzés:

elina írta...

En is imadok horgolt sapit csinalni. De most kiprobalom a te leirasod szerint is. Alomszep az a viragos levelkes sapi...na es persze a kis modell is:-D

Névtelen írta...

Nagyon tetszik. Én is szeretnék erre a szintre jutni, hogy el tudjam készíteni. Mennyi fonal kell hozzá és milyen?

Jandó írta...

Hú, ez is gyönyörű. Hihetetlen, hogy 2 óra alatt készen is vagy vele. Egyelőre valami hasonló az egyik álmom. A modelled nagyon édi. :)

Babi néni írta...

Ilyen kell az én keresztlánykámnak is. :o)

Fiúsapkára is van ötleted?

Macus írta...

Ilyet is kell Vikinek horgolni. A tavalyi sapi nem ilyen szép.

Natti írta...

Ezek nagyon egyszerű sapik ám...majd ha megy rendesen a horgolás rájöttök ti is a csínjára-bínjára......(nem tudom hogy kell írni)

BCili írta...

Ezt ki kell próbálnom, de sejtem, hogy nekem kb 22 óra lesz míg elkészül :)

Zsanianya írta...

Előre is elnézést kérek azért, mert ilyen hülyeségeket kérdezek: Abszolút kezdő vagyok, és sajnos reménytelennek érzem magam:( addig eljutottam, hogy 6 egy ráhajtásos pálcát készítek, de utána már elakadtam:( ez a duplázás már nekem magas, nem értem, hogy duplázom,egy helyre két darab egy ráhajtásos pálcát horgolok? Akkor a harmadik sor ugyanezen az elven menne, és a negyedik sort úgy kellene értelmezni, hogy egy helyre egy egy ráhajtásos pálca, a következő helyre ugyanez csak kétszer? Nem tudom, érthető-e a kérdésem, remélem, tudtok segíteni.

vorsi0128 írta...

Zsanianya-nak:
a körbe készíts: 3 lsz(ez a magasítás)majd 6 egyráhajtásos pálcát. Köv. sor.: minden pálcába 2 db pálcát készíts, természetesen egyráhajtásost. 3. sor: ugyanígy, 4. sor minden második pálcába 2 pálca, minden első pálcába 1 pálca. és így tovább a leírás szerint. Remélem érthetően írtam le.

A többi, hogy minden sorban szaporítgatni kell még pár szemet, még nekem sem tiszta, abban nem tudok még segíteni.

Orsi

mindentbele-eraniko írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Nóri írta...

Nagyon tetszik ez a sapi! A kislányod is gyönyörű! :-)
Anyukámmal horgoltatnám meg, a most 8 hónapos kislányomnak. Hogy adjam meg neki a méretet? Hol és mit kell mérnem, hogy jó legyen? Fejkörfogat, ahogy a védőnő méri, vagy homloktól-tarkóig körbe? Hosszát hogy mérjem, homloktól fejtetőig?

Nóri

porcelánmatrjoska írta...

Gyönyörű! Én is nekiláttam a leírás alapján, de magamnak. Gondoltam addig szaporítom a szemeket a leírás alapján, amíg csak jó lesz :) Viszont az nem világos, hogy az alján a hullámos szegélyt hogyan csináljam. Leírnád? KÖszi :)