2010. január 27., szerda

Nagyikocka...

... avagy a lila párna leírása



Amikor a bemutatkozásomat írtam, feltettem egy képet egy lila párnáról is. Többen kérdezték, hogyan is készült? Elmagyaráznom úgy a legegyszerűbb, hogy készítettem egy fényképes "leírást" a fázisokról. Nézzétek el nekem, hogy kicsit hosszú lett, de nem igazán tudtam, hogy melyik lépést hagyjam ki...


Először 6 láncszemet készítek, az elsőbe visszabököm a horgolótűt, így kialakítok egy kört. 2 láncszemet horgolok.


2 egyráhajtásos pálcát horgolok mellé, majd 2 láncszem jön.


3 egyráhajtásos pálca+2 láncszem következik még 3szor. A végén zárom a kört. (Akarom mondani négyzetet...)


2+2 láncszemet horgolok, majd 3 egyráhajtásos pálca következik, amit az előző sor láncszemeihez horgolok.


A csücsöknél 3 láncszemet horgolok, majd 3 egyráhajtásos pálca következik szorosan az előzőek mellé. Innen már adja magát a minta.


Lehet folytatni a végtelenségig...

Remélem, a képekkel együtt érthető a leírás. Könnyen előfordulhat, hogy más nem egészen így ismeri a nagyikocka elkészítési módját, de talán így is használható. Képek alapján, egyedül böngésztem ki...

(Kattintsatok a képekre, úgy jobban lehet látni őket!)

Jó horgolást mindenkinek!

15 megjegyzés:

Jandó írta...

Nagyon szép lett, még párna nélkül is. A leírás és a képek irtó jók! Tényleg!! Nagyon köszönöm. Még én is megértem. :) Jó, hogy nem rövidítetted le. Meg is fogom próbálni.

Annás írta...

Hajrá!!!

Babi néni írta...

Nagyon jó! :o) A nagyitakaróval én is régen szemezek.

Mekkora a kész blokk? És milyen fonalból, mekkora tűvel készült?

Lente Julcsi írta...

De jó,és szép is.

BCili írta...

gyönyörű, és jó a leírás. Fonal van, mostmár tényleg horgoló tűt kell vennem, mert ami van az nagyon pici. Csatlakoznék én is a szuper kezdő szekcióhoz.

Annás írta...

Altair, a legfelső képen látható blokk 5x5cm-es, Catania pamutfonalból készült (ha jól emlékszem), a tűre 2,5 van írva. Ezt a kis négyzetet csak mintának készítettem maradékból, de tervben van egy óriási nagyikockás pléd és egy párnahuzat is, csak még nincs hozzá fonalam...

Zsófi írta...

Jandó!

Szükséges még egy lecke a körbehorgolásról, vagy egyelőre elég lesz?

krisz írta...

Köszi Annás!Gyönyörű leirást készitettél,és még nekem is érhető!

Marcsi írta...

Köszönöm Annás! Már ki is próbáltam a mintádat és SIKERÜLT! Nagyon jól értelmezthető a képes leírásod. A párnád is nagyon tetszik!

Annás írta...

De jó, hogy követhető lett a leírás! Ma vettem fonalat, úgyhogy hétvégén nekikezdek egy vállkendőnek egy hasonló mintával :) Majd azt is lefényképezem.

Natti írta...

Most én is belekezdek, és megmutatom az eredményt is.

Zsófi írta...

Néhány kép ezzel a mintával készített dolgokról.

http://www.flickr.com/search/?q=granny+squares&z=m

Zsófi írta...

Na és még egy kedvencem: http://madebyk-tutorials.blogspot.com/2009/12/hello-kitty-granny-square-scarf-crochet.html

Annás írta...

Ez a Hello Kitty-s nagyon pöpec :) Nem merem megmutatni a lányomnak, mert nem hagyna békén, amíg el nem készítem neki...

agnesordog írta...

Jaj, nagyon köszönöm a csodás, követhető leírást !!! Nekem is sikerült az útmutató alapján a kocka.!!!!! :-))))) Én soronként másik színnel próbáltam ki, így a szálacskák elég zavaróak, és még valahogy eldolgozni is kellene. Tényleg a kockák összedolgozásáról nincs ilyen követhető leírásod? vagy ne legyek ennyire pofátlan?