2010. december 14., kedd

Csillag és szív

Íme, a csillag és a szív leírása, magyarul:

ksz - kúszószem
rp - rövidpálca
lsz - láncszem
erp - egyráhajtásos pálca
2rp - kétráhajtásos pálca



Csillag (hópehely) 

Bármekkora tűvel bármilyen fonallal elkészíthető, szükséges még hozzá 1 db műanyag karika (nem írom, hogy 2,5 cm, mert bármekkora jó, amit szépen körbe lehet horgolni 24 rövidpálcával)


1: 24 rp-val körbehorgoljuk a karikát, a kört ksz-mel lezárjuk
2: *3 lsz, 1 szem kihagyás, a következő rp-ba 2 egyszerre befejezett egyráhajtásos pálca, 3 lsz, egy szem megint kihagy, ksz a következő rp-ba . * -tól ismételjük, körbe, a végét ksz-mel zárjuk. (én csaltam, mert nem zártam le igazán, hanem rögtön az első lsz-láncba öltöttem bele a kúszószemet)  
3: 3 rp az előző sor 3 lsz-ébe *5 lsz, 3 rp a következő 2, 3 lsz-ből álló láncba  *-tól ismételjük végig, kúszószemmel lezárjuk a sort.  (Az én csillagaim itt készen is volnának, a 4. sort nem tettem rájuk)

4: A köv. 3 rp-be kúszószem, 3 lsz-be is ksz, (itt lehet 12 lsz-et horgolni, ami majd az akasztója lesz), ksz-mel visszaöltünk a 12-szemes lánc első szemébe, és az előző sor maradék 2 lsz-be is kúszószem. *ksz a köv 6 rp-be és a lsz-lánc első 3 szemébe, 3 lsz, aminek az első szemébe visszaöltünk kúszószemmel,  ksz a köv 2 lsz-be ,   * -tól ismételjük végig, a végén a sort kúszószemmel zárjuk.


(Szerintem ez ugyanaz, mint Mesié, csak kicsit továbbgondolva)
1. Csúszóhurokba öltünk (én 3 lsz-mel kezdtem, és utána) 3 kétráhajtásos pálcát, 3 erp-t, 1 lsz-et, 1 kétráhajtásos pálcát, 1 lsz-et, 3 erp-t, 3 2rp-t, 2 lsz-t (én 3-at), ksz-mel zárjuk. 
2. ksz az első 2 lsz-be, 3. lsz-be rp, a 3 2rp-ba 2-2 erp, az erp-kba és a lsz-be 1-1 erp, a 2rp-ba erp, 2rp, erp, majd "fölfele" ugyanígy, 1-1 erp a lsz-be és a 3 erp-be, 2-2 erp a 3 2rp-be, rp, 2 lsz és kúszószemmel zárjuk a szív közepén. 


Kicsit kínainak néz ki ez az utóbbi, főleg, de ha egyszer végigcsináljátok, rájöttök, hogy milyen egyszerű is ez. Hajrá, mindjárt itt a karácsony! :-) 


2 megjegyzés:

Mesi írta...

:))
Épp azon dolgoztam, hogy leírjam a szív magyar leírását, amikor egy kósza gondolattól indíttatva, ide kattintottam, hátha valaki leírta: és tényleg, már itt állt: Köszi, Ruju, hogy leírtad. Akkor most inkább elmegyek aludni :)

Mona írta...

Hálás köszönet! :)