2010. július 16., péntek

Egy vállkendő születésének képei

A múlt héten megmutattam pár új horgolmányomat, köztük egy vállkendőt. Lívi kérte, hogy mutassam meg lépésről lépésre, hogyan kezdtem el a kendőt, hol szaporítottam, hogy ilyen háromszög alakot kaptam.
Sajnos nincs itthon több merino gyapjú fonalam, úgyhogy Cataniával horgoltam ezt a próbadarabot. A képeken is látszik, hogy túl vastag ehhez a mintához, de talán jobban is látszik rajta a lényeg, hogy hogyan is készült a kendőm?


3 láncszemet horgolunk, majd egy körré kapcsoljuk össze őket.


2 láncszemet horgolunk (az első egyráhajtásos pálca helyett), majd 5 egyráhajtásos pálca következik.


Megfordítjuk a horgolást (másik irányba haladunk) és ismét 2 láncszemet készítünk. Az előző sor utolsó két egyráhajtásos pálcája közé 2 egyráhajtásos pálcát horgolunk.


Most az előző sor 3. és 4. egyráhajtásos pálcája közé horgolunk 1 egyráhajtásos pálcát. Az előző sor két középső pálcája közé 4 egyráhajtásos pálcát készítünk, majd 1 egyráhajtásos jön, végül az utolsó közbe 3 egyráhajtásos pálca.


Lényegében a kendő 2 végén 3 pálcát készítünk, középen 4-et, közöttük pedig nincs szaporítás. Minden sor végén megfordítjuk a munkadarabot és így oda-vissza haladunk.


Így készítünk még egy sort...


... majd még egyet, és még egyet, amíg akkora nem lesz a kendőnk, mint amekkorát szeretnénk :) A végén lehet még cifrázni: jöhetnek a fodrok, rojtok, bojtok, csipkék, gyöngyök, flitterek vérmérséklet és ízlés szerint...

Remélem, érthető lett a leírás. Jó munkát a kendőhöz, hiszen jön még hűvös idő :)

9 megjegyzés:

Karina írta...

Köszönöm a leírást, nagyon jól érthető és hasznos. A kendőd pedig nagyon szép. Akkor szerinted ezzel a módszerrel szinte bármilyen mintát lehet így horgolni, csak be kell tartani a szaporítás szabályait? Ugye egy idő után érzi az ember, hogy hol a közepe, mert nehéz lehet mindig számolgatni a szemeket, hogy hol is tartunk?

krisz írta...

Jaj de jó,hogy lefotóztad!Teljesen érthető.A kendőd pedig csodaszép!

Annás írta...

Köszi Krisz és Karina! Hogy bármilyen mintát lehet-e így kendőformára alakítani, azt nem tudom, én eddig csak ezzel próbálkoztam. Viszont az határozottan látszik, hogy hol a közepe, egyáltalán nem kell számolgatni a szemeket.

Lívi írta...

Hű, fantasztikuscsodászsuper! Nagyon szépen köszönöm!!!!
És a fonalad ez volt, ugye?
http://bolt.1001fonal.hu/collections/fonalak/products/malabrigo-lace-100-baby-merinoi-gyapju-fonal

eszterda írta...

Jaj, köszi!!!!:) Már én is szerettem volna kérni, hogy áruld el a titkot!:)

Annás írta...

Lívi, az volt a fonal és valami fantasztikus dolgozni vele :)

Eszterda, kíváncsian várom a te változatodat :)

Amelie írta...

Kipróbáltam, és tényleg könnyű minta, hamar rááll az ember keze. :) Szerintem beszerzek valami szép fonalat, és ennek a kendőnek is nekiállok, mert a te kendőd láttán nem tudok nyugton maradni. :D

Annás írta...

Hajrá Amelie :)

Wattacukor írta...

Köszönöm a leírást, nagyon jó és egyszerű és úgy jó ahogy van! :D Készül a kendő, ha meglesz, metmutatom! :)