2010. március 17., szerda

Spirálos sapka



Rózsaszín pöttyök készített spirálos sapkát. Sajnos a bejegyzést most nem tudtam visszakeresni, pedig annyira megtetszett, hogy én is szerettem volna egyet. Íme a végeredmény.

A leírása pedig:
Nem szakszerűen, de azért itt a leírás. Remélem használható lesz.

lsz: láncszem
kp: kispálca
hkp: hamis kispálca
rhp: egyráhajtásos pálca

Kezdés: 4 lsz, 1 hkp
1: 7 lsz, 1 kp a gyűrűbe, *6 lsz, 1 kp a gyűrűbe* 5x, majd 1 hkp
2: 1 hkp a következő 3 lszbe, *4 lsz, 1 kp* 6x
3: *4lsz, 2 kp a következő 4 lsz-közbe* 6x
4: *4lsz, 2 kp a következő 4 lszközbe, 1 kp a következő 2 kp mindegyikébe, 1 kp átugrunk* 6x
5: *4 lsz, 2 kp a következő 4 lsz-közben, 1 kp a következő 3 kp mindegyikéábe, átugrunk 1 kp* 6x
Ezt folytattam a megfeleő számú szaporításig. Az én felnőtt felyemre a 4 lsz, 2 kp a következő 4 lsz-közben, 1 kp a követekző 14 kp mindegyikébe sorig folytattam.
Innen elkezdtem fogyasztani lépésenként.
Egy, majd 2, majd 3, majd 4, stb kpat fogyasztottam.
Amikor próbára már jónak éreztem sima kp-al körbehorgoltam 2x, majd jött a széle:
3 rhp 1-1 kp-ba, átugrottam 2 kp-át, a 3. kp-ba 5 rhp, majd megint átugortam 2 kp-át és jött 3rhp 1-1 kp-ba.

A minta alapja a spirális hatszög megtalálható a Horgolás bibliájában.

2 megjegyzés:

Jandó írta...

Gyönyörű a sapi, és a lányod is, a szép nagy szemeivel. :) Köszi a leírást. Már barátkozok is vele.

Tündérlátta írta...

Köszönöm Jandó!