2011. március 2., szerda

Cseresznyefák virágzása - kislányruha leírása

132 szemből lánc, nem kapcsoltam össze, mert tartottam tőle, hogy ilyen hosszú, vékony lánc megcsavarodik. A nagyi-minta első sorát így egy hosszú csíkra bökdöstem ( {3erp, 2lsz, 2lsz kimarad} 6-szor, 3erp, 3lsz ) 4-szer A legelső epr-t 3lsz helyettesíti. Az utolsó 3lsz-et kapcsoltam az első 3lsz-ből képzett pálcához és a kezdő láncszemsort is most kapcsoltam össze. Így már adottak voltak a sarkok. A sorváltást és a színváltást direkt az egyik sarokra hagytam, mert ott látszik a legkevésbé.


2. kör: 3lsz, 2epr, 2lsz ,2lsz kimarad, {3erp, 2lsz, 2lsz kimarad} 6-szor, 3erp, 3lsz, ({3erp, 2lsz, 2lsz kimarad} 7-szer 3erp, 3lsz) 3-szor

3. kör: nagyi-minta folytatása, a sarkoknál 3 lsz

4-12. kör: nagyi-minta tovább 5., 9. sorban színváltás

Szoknyarész:
13.kör: színváltás valamelyik sarokban kezdve 1lsz, következő szembe 2lsz - lényegében 1,5-szeresére szaporítottam a szemek számát a négyzet egyik oldalán, ugyanezzel a metódussal tovább szaporítottam, de nem a négyzet következő oldalán, hanem a szemben oldalon, így egy kört kaptam, 230szemmel.

14. kör: 3lsz (1epr-nek számít) 2lsz kimarad, 3epr egybe öltve, 3lsz, ugyanabba a szembe 3erp egybe öltve, 2lsz kimarad, {1erp, 2lsz kimarad, 3epr egybe öltve, 3lsz, ugyanabba a szembe 3erp egybe öltve, 2lsz kimarad} körben ismételve, összekapcsolva az első epr-vel

15. kör: 3lsz (1 epr-nek számít) az előző sor 3lsz-közbe, 3erp egybe öltve, 3lsz, 3erp egybeöltve, az előző sor „szabadon álló” erp-be 1erp. Körben ismételve, összekapcsolni az első epr-vel

16-38 kör: ua. mint a 15.sor

A szoknyarész mintája a saját leírásom alapján nekem sem érthető, pedig egy párszor megcsináltam... :-))

Razjban mondom el (hátha így könnyebb kiigazodni). :-)

3 megjegyzés:

kökörcsin írta...

De szuper, köszönöm.

Tündérlátta írta...

Nagyon szép minta!

Kri írta...

köszi!!!