2011. március 17., csütörtök

A horgolás dicsérete

Aki februárban nálam járt, már olvashatta egy német blogtársunk, Pfiffigste -  bejegyzését. Akkor  megkértem, engedje meg, hogy közzé tegyem a gondolatait. Természetesen lefordítottam -amennyire szerény képességeimből telt. Úgy gondolom, mindenki hasonlókat gondol , aki szívesen tölti idejét különböző fonalakkal. :o)
Íme:


A horgolás dicsérete

A horgolás számomra azt jelenti,
hogy valami puha anyagból olyan dolgot alkotok, amely plasztikus és stabil.
A horgolás számomra azt jelenti, 
hogy elmenekülhetek a hétköznapi gondok elől. 
(Van-e valami a postaládában? Kit kell felhívni? Mikor jönnek meg a gyerekek? Mit főzzek? Mikor takarítsak ki a szobában? Mikor menjek be a kórházba, milyen gyógyszert kell beadnom, és mikor? Miért nem tudja megoldani a gyerekem a matekpéldát? Minek jár akkor iskolába? Mi az hogy bezárták, nem tilos ez már egy ideje? Milyen húst vegyek? Befizettem a csekkeket? Nyilván ti is ismeritek mindezt! És ezer meg ezer újabb feladat és kérdés merül fel nap, mint nap: ...)

A horgolás növeli az önbecsülésem, 
mert jó érzés, ha valamit elkészítek, de már akkor is, ha sor sor után alakul az általam elképzelt forma.
A horgolás pihenés és meditáció:
1, 2, 3, 4, szaporítás, 1, 2, 3, 4, szaporítás, 1, 2, 3, 4, szaporítás ...
A horgolás számomra azt jelenti, 
hogy a ragyogó színeket válogatok, társítok össze …A színeket  már korábban is nagyon fontosnak tartottam, …

A horgolás írásra ösztönöz.
Régebben is szerettem írni, izgatott, hogyan lehet kifejezni magam, hogyan keletkezik a szöveg, szerettem a szavakkal játszani.

 Horgolni bárhol lehet.
 Na jó, víz alatt nem.
A horgolás
könnyen megtanulható és könnyedén bővíthetjük a technikánkat.
Számtalan öltésfajta van, és így sokféle kombináció lehetséges.

A horgolás kommunikáció.
Hűűűű, órákig tudnék beszélgetni róla a hozzám hasonlókkal.
A horgolás egészséges.
Fejleszti a motoros készségeket, és serkenti az agyi aktivitást.
Na, jó, egy kicsit hizlal is, hiszen nem sokat mozgunk közben.

A horgolás
beindítja a fantáziát és vicces (önironikus) gondolatokat ébreszt.
"Ó, ha ezt itt megváltoztatom, akkor pont úgy néz ki, mint egy tokás tehén,  hm, majdnem olyan, mint én….: "
:-D

A horgolással gyerekjátékokat alkothatunk.

A horgolással olyan tárgyakat alkothatunk, amelyekkel feldíszíthetjük a környezetünket.

A horgolás művészet.


Biztos sokáig tudnátok még folytatni…

7 megjegyzés:

Jutka írta...

Minden szava igaz!:)))

anuka írta...

A horgolás számomra terápia és meditáció.Egyébként jobban tudok figyelni ha közben horgolok :DD.
Képzeljétek a téli sapim olyan népszerű, hogy már lopják ;)

Kreatív konyha írta...

Nagyon tetszenek a gondolatok, amiket a horgolásról írt német blogtársad. Én sajnos nem tudok horgolni, ide "csak" gyönyörködni járok, de valóban művészet, egy szál fonalból csodák készülnek.

Névtelen írta...

Teljesen igaza van a blogtársadnak, én is így érzek. Igaz én a kötéssel kapcsolatban is hasonlóan érzek:)

Kerol írta...

:D Ez nagyon jó és minden szava igaz. Még a hízlalós is. Jelentem, amióta horgolok, híztam két vagy három kilót:(. Na jó, Négy hónapja nem dohányzom.:)Ebben a horgolás is segített.

Eta írta...

Azért is gondoltam, hogy ide is beírom, mert én is egyetértek minden szavával. A horgolás sokat segített, amikor el kellett terelni a gondolataim olyan dolgokról, amelyek nagyon gyötrőek voltak. Tényleg terápiás gyógymód. :o))
Kerol:
Gratulálok a dohányzásról való leszokáshoz. Persze ahhoz is, hogy ilyen jó kis hobbit választottál.

micuska írta...

Ezt már nálad is olvastam. Milyen bölcs.