2011. március 6., vasárnap

Nagyikockás vállkendő



Még tavaly szeptemberben horgoltam ezt a puha, meleg vállkendőt. Feltettem pár képet a blogomra, és azt is ígértem, hogy elkészítem a leírását. És aztán szépen meg is feledkeztem erről...
Szerencsére van, akinek jobb a memóriája és emlékeztetett az ígéretemre. Úgyhogy most gyorsan elkészítettem a nagyikockás vállkendő leírását, mielőtt újra kimenne a fejemből :)


Hozzávalók:

2x10 dkg Malabrigo Worsted gyapjúfonal (Purple magic 609)
6mm-es horgolótű

Először egy hurkot készítünk.




2 láncszemmel sormagasítást készítünk, majd 2 egyráhajtásos pálcát, egy láncszemet és 3 egyráhajtásos pálcát horgolunk a hurokba.




Megfordítjuk a horgolást. 2 láncszemből sormagasítást készítünk a legszélső egyráhajtásos pálca tetejébe. Ugyanide 2 egyráhajtásos pálcát készítünk, majd az előző sor középvonalában lévő egy láncszemet áthurkolva 3 egyráhajtásos pálcát, egy láncszemet és még 3 egyráhajtásos pálcát horgolunk. Az előző sor legszélső pálcájának a tetejébe 3 egyráhajtásos pálcát készítünk.




Megfordítjuk a horgolást. Az előzőek szerint 2 láncszemet horgolunk sormagasításnak, majd ugyanide öltve 2 egyráhajtásos pálcát készítünk. Most 3 egyráhajtásos pálca következik az előző sor 3. és 4. egyráhajtásos pálcája közé. A középső részre 3 egyráhajtásos pálca, 1 láncszem, 3 egyráhajtásos pálca következik. Majd 3 egyráhajtásos pálcát horgolunk az előző sor utolsó két háromegységes pálcái közé. A sort 3 egyráhajtásos pálcával zárjuk, amit az előző sor utolsó egyráhajtásos pálcájának a tetejébe horgolunk.




A horgolást ezek szerint folytatjuk, amíg el nem érjük a kívánt méretet.



A kendő szélét ízlésünknek megfelelően díszíthetjük csipkével, rojttal, cakkokkal... Ennek a kendőnek a hosszabb oldala 140 cm és a hossza a középvonalon 68 cm.

Jó horgolást!

13 megjegyzés:

Melinda írta...

Nagyon köszönöm Anna!!!:)

Annás írta...

Szívesen :)

Macus írta...

Lehet, hogy ez lesz az egyik következő projekt nálam. Annyira tetszik... Én is köszönöm a leírást.

picinyszepsegekotthona írta...

nagyon szép lett, én is elfogadnék egy ilyet, de valahogy leragadok mindig a kis daraboknál

Cinkepiri írta...

De gyönyörű!!

Én nem tudok horgolni tulajdonképpen, de a leírásod alapján egészen egyszerűnek tűnik, lehet hogy megpróbálom meghorgolni.

Annás írta...

Macus, érdemes belekezdeni, mert jól jön még a vastag vállkendő...

Picinyszépség és Cinkepiri, tényleg nagyon egyszerű és haladós a minta, úgyhogy szerintem meg tudjátok csinálni. Mindenképpen vastag fonalat válasszatok, akkor gyorsan elkészül a kendő.

Macus írta...

Az éjjel el is kezdtem. Igaz, egy vékony fonalból, mert az kívánkozott a kezembe. Szép lesz.

inecsg írta...

Köszönöm ezt a szép kendőt!

Cinkepiri írta...

Köszönöm ! :)

Karina írta...

Elkészítettem anyukámnak, igaz, csak egy nyakbatekerős mini változatát. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, milyen régóta terveztem a meghorgolását!

Annás írta...

Láttam a blogodon a kendőt, nagyon szép lett :)

Annamária írta...

Kedves Anna!
Segítenél, kezdő horgolóként még bizonytalan vagyok a fonalmennyiségek tekintetében. Hány dkg fonalat hagyjak a szegély horgolására?
Ez az ún. 5 pálcás szegély?

Köszönöm!
Annamari

Bogdányi Marcsi írta...

Nagyon köszönöm én is!!! Utoljára még Nagymamám tanított a 80-as években valamikor, de teljesen visszajött minden! Köszönöm szépen!
bm