2010. május 25., kedd

kisBogáncs

Ígértem, hogy leírom a bogáncsot, gazoljatok ti is:
zöld fonállal:
5 láncszem, körbekapcsolva
1 sor: 2 láncszem, 7 kispálca a gyűrűbe, hamisszemmel összekapcsolni a kört (8 szem van egy körben)
2 sor: 1 láncszem, *2 kispálca a következő szembe, 1 kispálca a következő szembe* ezt 3-szor, 2 kispálca a következő szembe, hamispálcával összekapcsolni az első lánszemmel (12 szem)
3 sor: 1 láncszem, *2 kispálca a következő szembe, 1 kispálca a következő szembe* ezt 5-ször, 2 kispálca a következő szembe, öszekapcsolni a kört (18 szem) sorjelzőt berakni ide (én egy darabka másszínű fonalat szoktam), és 3 sort folyamatosan kispácával végighorgolni.
7. sor: *fogyasztás a következő két szemben, 1 kispálca* ezt hatszor (12 szem) 2 sor folyamatosan, a végén hamispálcával összekapcsolni
10. sor: *2 kispálca, hamispálca az első szembe*, míg körbe nem érsz, a végén hamispácával körbekapcsolni
a teteje: rózsaszín/lilás fonálból kb 15 centis darabokat vágni (elég hosszú egyen, hogy megtöltse a bogáncsfejet) a közepén átkötni, és behúzni a fejbe. elvarrni.

szár: zöld fonállal 12 láncszem, kihagyni egy szemet, hamispáca a következő 11 szembe. fordulás, 1 láncszem, kihagyni egy (hamis) szemet, hamispácák végig. elvarrni. összevarrni a fejjel.



és mégegyszer, a szerzői jogok kedvéért: ebből a könyvből írtam ki


bocsánat a magyartalan fordítástól, csak ez tellett tőlem. Azért remélem, érthető. A könyv elég bonyolult, de horgolás közben olyan jól látszik a forma, hogy én néha, ha nem volt világos, csak mentem a fejem után. a száránál is csak körbehorgoltam a kilógó, elvarratlan szálakat (ezért fura kicsit a szára a képen)

majd mutassátok meg, ha meghorgoltátok!!

1 megjegyzés:

Karina írta...

Köszönöm előre is, listára vettem!!
Kedves vagy, hogy nem felejtetted el.