2010. május 18., kedd

Mosás

Hahó!

Most csinálok éppen egy sapkát a húgomnak, akinek annyira megtetszett a kislányom sapija, hogy rögtön rendelt egy ugyanolyat, és még fonalat is hozott hozzá. :-) Már a fele megvan, de úgy tűnik, hogy kicsit nagy. Viszont tudom, tapasztaltam is, hogy valamennyire összemegy a fonal a mosáskor. Ti ezt hogy szoktátok beleszámolni? Mert gondolkodom, hogy visszabontsam-e, vagy reménykedjek benne, hogy összemegy a megfelelő méretre (nem sokkal nagyobb azért).

Valaki esetleg szokott olyat csinálni, hogy a fonalat kimossa, mielőtt horgol belőle? Mert így ugye biztosan akkora marad, amekkorára csinálom. Vagy ez nagy elvetemültség? 

(Most azon is gondolkodom, hogy félkészen kimosom a sapkát, és úgy horgolom majd tovább...)

Köszi előre is a válaszokat!

3 megjegyzés:

Zsófi írta...

Hát, némelyik gyapjú tényleg összemegy, de nekem inkább kinyúlik minden.

A műszálasok folyamatosan nyúlnak (van olyan pulcsim, ami 20 éve pont jó volt és ma annyira bő, hogy képtelenség hordani - pedig imádom a mintáját. :-( ); a pamutok egy része szintén (a Catania nekem mindig kinyúlik, ugyanúgy, mint a műszálasok); más részük csak első mosáskor. A gyapjak egy része szintén inkább kinyúlik, másik része nem csinál semmit, és egy része (tök mindegy, hogy mosod) összemegy.

Egy szó, mint száz: a próbamosás jó ötlet. A próbakötést, horgolást szoktam; körberajzolom előtte és utána - számszerűsíthető adatokat kapok. :-)

Zsófi írta...

Ja, a sapkákat, zoknikat és kesztyűket érdemesebb inkább egy picit szűkre csinálni, mert ha kicsit kifeszülnek, akkor szebben érvényesül a mintájuk.

Zsizsa írta...

Köszönöm! :-) Azt elfelejtettem írni, hogy pamut a fonál, de így legalább minden fajtáról megtudtam valamit. :-) Végül lebontottam a felét, és újracsináltam, remélem, jó lesz.