2010. október 13., szerda

Bréking

Van egy kis problémám a segítős bloggal. Mielőtt kiutálnátok, olvassátok el, mi az, és tekintsétek építő jellegű kritikának, mert az általam felajánlani vágyott dolog már elkészült, de amíg nem kapok megnyugtató válaszokat a kérdéseimre, addig nem teszem közzé licitre. Szóval.

Először is, nem találom, hogy kinek lehetne egyáltalán e-mailt írni bármiféle kérdéssel, kéréssel (ezért is írok most ide a nyilvánosságnak). Ez engem zavar. Nem tudom, ki készítette a blogot, ezért szegény Elinát zargattam tegnap ugyanezzel, valamiért ő rémlett, de aztán kiderült, hogy mégsem. Aztán megtaláltam, hogy Lara volt az, de nem tudom, hogy kicsoda Lara (ezért elnézést kérek, de ilyen nevet itt a horgolósoknál nem találtam, de én csak ide járok). Szóval a nagy nyilvánosságnak is jól jöhetne egy jól látható helyen feltüntetett, működő kontakt-ímél (ahol akár szerkesztői belépést is lehetne kérni felajánlás végett).

Aztán nem tiszta a végösszegek befizetésének módja sem. Az egyik felajánlásnál olvashatóak bankadatok, amik a Magyar Vöröskereszt számlájához tartoznak. Nem tudom, hogy a Magyar Vöröskereszt hozzájárul-e egyáltalán, hogy a számláját ilyen formában használjuk, hiszen itt mégsem "csak úgy" felajánljuk az összegeket, hanem cserébe kapunk is valamit, ami kvázi kereskedelemnek számít. És ha a vevő fizeti a postaköltséget, akkor annak mi a menete. Hogyan tudja a vevő igazolni, hogy fizetett? 

És ha minden olajozottan működik, akkor van néhány (közel sem korszakalkotó) ötletem, hogy hogyan lehetne mindezt egyértelműsíteni. Az e-mail cím szerintem alapvető, és a know-how is főoldalra kívánkozik, csakúgy, mint a bankszámla-adatok (egyáltalán, az árvízes blog szerintem igen jól működött ebből a szempontból - az egyértelmű bizalomhiány egyébiránt ott is érezhető)

Ne értsetek félre, tűkön ülök, hogy felajánlhassak én is, tök jónak tartom, hogy elindult egy újabb ilyen blog, de visszatartanak a fenti aggályaim, és ezzel biztosra veszem, hogy nem vagyok egyedül. 

Kedves Lara, ha gondolod, szívesen segítek is a blog "pofozgatásában", és nagyon remélem, hogy nem bántalak meg sem téged sem más közreműködőt azzal, hogy hangot adtam a kétségeimnek, de végülis pénzt kérünk az emberektől, és valahogy meg kell őket győzni, hogy a jó ügyért van az egész, és nincsen benne "kamu". 

5 megjegyzés:

norono írta...

Küldesz nekem email-címet?
Egyébként nagyon igazad van és szerintem nagyon jól jönne a segítséged!

ruju írta...

rujublogja@gmail.com

Jaj, köszi, hogy nem estél nekem! Te csináltad a blogot?

micuska írta...

Hát,...nem tudom, de én minden info.-t megtaláltam a ez 1. és 2. bejegyzésben a segítős blogon.. Ezért is szavaztam neki bizalmat. Azt is látom, h. szinte egymás dolgait fogjuk cserélgetni, hiszen a belső körökben mozog az info.
A számlaszámban tényleg nálad a pont. Erre egyáltalán nem is gondoltam volna. Bár érdekes besorolásba esik ez a tevékenység. Hiszen a segítő az összeget akár önzetlenül is felajánlaná, így viszont mégis kap érte egy "mesterművet";-), tehát olyan mintha köszönet lenne a felajánlásáért. Az én p.-i logikám szerint.

ruju írta...

micuska, lehet, hogy ott megvan az info, de az adakozni/felajánlani kívánó látogató nem fog keresgélni csak úgy a posztokban, hogy hol is lehet akkor jelentkezni... A számlaszám nekem is véletlenül lett meg (ráadásul asszem utólag módosított posztban), az elérhetőséget eszembe sem jutott ott keresni.

Jandó írta...

A számlaszámban igazatok van, már nekem is eszembe jutott. Pedig én is szeretnék felajánlani. Írnátok ide is, ha egyeztettek esetleg Larával, és juttok valamire, hogy mindenki biztos legyen benne, hogy jó helyre megy a pénz? Köszi.