2010. október 21., csütörtök

segítségkérés

Sziasztok!

Ezer éve nem írtam, nagyon elfoglalt vagyok, de sapkákat azért horgolgattam a gyerekeknek. Van egy nagy problémám, ami eddig valahogy nem jött elő, és nem értem, hogy miért, és hogy mi a baj. Arról van szó, hogy amikor kezdem a következő sort a sapkában, és láncszemeket horgolok, és folytatom tovább, akkor a különböző sorokban a láncszemes rész ferdén helyezkedik el az előtte lévőhőz képest, így a sapka hátulján az egyenes, tetejétől aljáig futó láncszemes sor helyett ferde sor van. Nem tudom, érthető-e, ha nem, teszek majd képet. Szóval a kérdés az, hogyan lehet azt megoldani, hogy soronként egyenlő szemszám esetén a láncemes rész egymás felett helyezkedjen el, és ne ferdén. Nagyon-nagyon örülnék, ha valaki elárulná a megoldást, mert teljesen értetlenül állok a probléma előtt. (Hozzáteszem, hogy próbáltam már mindkétféleképpen a folytatást, azaz közvetlenül a láncsor mögé a következő pálcát, és úgy is, hogy azt a helyet kihagytam, ekkor a sor végén csináltam még egyet ugye, de mindkét fajta ferde lett.)

Előre is köszönöm az ötletelést!

Zsizsa

7 megjegyzés:

Zsófi írta...

Kétféle képpen, bár az egyikben szintén csúszik, de a másik irányba és nem annyira.

Az első
Az alatta lévő szembe öltesz. Tehát _nem_ két szem közé, ahogy eredetileg tanultad. Viszonylag lazán kell horgolnod.

A második (ezzel is csúszik tehát)
Nem előre öltesz, hanem a feljövő levegőszemek mellett közvetlenül belehorgolsz egy pálcát (mintha szaporítanál), viszont ilyenkor az utolsó szembe nem szabad ölteni. Szóval ennél keletkezik egy pici lyuk is.

Remélem tudtam segíteni. :-D

nöné írta...

Itt is olvashatsz a titok nyitjáról:

http://www.barkafonal.hu/shop/blog/horgolosuli-lecke5/

micuska írta...

Én általában egymás fölé öltöm a szemeket (nem egymás közé), egy, a héten negyedszerre újrahorgolt sapimnál én is kerestem a megoldást, és megtaláltam. Egyráhajtásos pálcákból álló sorok kezdő 3-as láncszemében volt a bibi. A vége felé úgy döntöttem, hogy az előző sornak nem a 3., hanem a 2. láncszemébe öltöm az új sor kezdő láncszemsorát. tetszik az eredmény. Rakok fel képet a Picasa-ra, ott megnézheted.

zsizsa írta...

Köszönöm, holnap/holnapután átrágom magam a dolgokon, amiket írtatok, és beszámolok az eredményről. A furcsa az, hogy a nyári sapkáimnál nem jött elő ez a probléma, ezért sem értem a dolgot (ott mondjuk lyukacsos volt a mintám, lehet, hogy emiatt volt más).

Micuska, a Picasara hol?

micuska írta...

A sajátomra: http://picasaweb.google.com/101422580274326840607/HorgoBlog#
Itt, az utolsó kép.

bubi írta...

A fura az, hogy nálam is mindig csúszik, viszont engem ez sose zavart. Inkább azt szeretném tudni hogy lehet lehető legláthatatlanabbul sort váltani. ;o)

micuska írta...

"Inkább azt szeretném tudni hogy lehet lehető legláthatatlanabbul sort váltani."- Hát így!;-)