2010. október 6., szerda

ManoKriszta bemutatkozás

Sziasztok!

Csak nem bírtam ellenállni a csatlakozásnak! Már jó ideje figyellek titeket, és ennek köszönhetően újra elkapott a horgolhatnék.
Kriszta vagyok, Szigetszentmiklóson élek férjemmel és 3 gyermekünkkel.
Nagymamám volt a nagy kézmunkás a családban, hivatása szerint varrónő volt, de horgolt-kötött-hímzett megállás nélkül. Komplett kosztümöket kötött magának például, szoknyával, blézerrel!

Kiskoromban rengeteget vigyázott rám, szinte ő nevelt fel. Így szórakozásképpen megmutatta a varrás alapjait, tanított hímezni, segítettem neki szabni, végül a horgolással is megismertetett. Sajnos a kötés tudományáról lemaradtam, előbb elment, mint megtaníthatott volna :(

Egy ideig nagyon foglalkoztatott a horgolás, ekkor készült egy oldal is, amit ennek szenteltem: http://horgolas.gportal.hu
Aztán a gyöngyfűzés vette át a főszerepet, ma ezt hivatásként, saját vállalkozásban művelem.
http://manogyongyei.blogspot.com címen láthatjátok munkáimat.
De, mint az elején írtam, az elmúlt hetekben újra előkerült a horgolótű, maradék fonalak :)

Régebbi munkáim:





Mostanában néhány sapit készítettem, köszönöm a mintaleírást, melyet itt találtam!
Nórisapi
Annasapi

Nagy álmom, hogy összeházasítsam a gyöngyfűzést a horgolással. Erre van már két technika, a gyöngyhorgolás két fajtája:
sima gyöngyhorgolás - egy példa rá
török horgolás - szintén egy példa rá

És egy kitűző-próba: horgolt alapra gyöngyfűzött dísz>>

Köszönöm, hogy elolvastátok, lesz még biztosan kérdésem idővel!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hűha! Hát én nálad tanultam horgolni (gportalos oldalról) :) :) :)

Kereki Kriszta gyöngyékszer tervező kézműves írta...

Jupíí! Nagyon örülök neki!
Sok minta, leírás még fenn van, csak nem tehetem nyilvánossá, szerzői jogok miatt.
De ha bármi kell, csak szóljatok :)
Pl régebbi Diana horgolt divat újságok, ilyesmik.

micuska írta...

Köszöntelek itt. Nekem nem látszanak a régebbi munkáidat mutató fotók. Azt mondja:hozzáférés megtagadva.

Jutka írta...

Én sem látom a fotókat, de a linkeltek bejönnek.
Nem tudtam, hogy horgolni is lehet a gyöngyöt:O)

Kereki Kriszta gyöngyékszer tervező kézműves írta...

Aha, akkor másképp teszem be, jó, hogy szóltatok!

hAnd-i írta...

hu, nagyon-nagyon ügyes vagy... megyek is bogarászni a blogra, jó kis gyűjteményt láttam ott...