2010. október 5., kedd

Nyakbazoknik-teszt

Dobtam fel ilyen képeket. A horgolt nagyon tetszik a fejemen, de a fotón annyira nem tűnök jónak. Talán arra kell rájönnöm, h. ezek nem az én színeim. Végül is én nem ősz vagyok.

Alakult az egyikük, asz'szem így is marad. A horgolt csak bojtot kapott.
Egyik kedves ismerősömnek nagyon megtetszett a kifejezés, ugyanis zoknifonalból készültek. Nézzétek, milyen más karakterű a két Baktus! Nem tudtam megállni, hogy ki ne próbáljam mindkét technikával.
Nektek melyik tetszik jobban?
És segítségre is lenne szükségem: túl "snassz"-nak találom őket (főleg e kötöttet). Már készítettem hozzájuk bojtokat, de sztem nem elég. Hogyan tehetném őket egésszé? Valami szegély? Színe? stb...
A válaszadók között köszönetképpen szeretném egy legyezős könyvjelzőmet kisorsolni.

9 megjegyzés:

Babi néni írta...

Egy horgolt kagylós vagy téglás szegély is feldobhatja vagy egy harmonizáló egyszínű horgolt vagy filc-és-gomb virág, esetleg gyapjúhímzés.

Szerintem a megkötés adja a trükkjét, ezért jobb, ha nem esel túlzásokba. :o)

Zsófi írta...

Kössél rá csipkét. Kétféleképpen oldhatod meg: egyrészt felszedheted a szemeket a szélén. Áttört mintákat szokás ezzel a technikával készíteni. Másrészt készíthetsz hozzá külön (vagy akár hozzákötve) szélcsipkét (vagyis 5-15 szemből mintát és a két kötés szélszemeit dolgozod össze). Ezzel pl indamintát, levélmintát szoktak csinálni. A saját háromszögletű sálamra rögtön rákötöttem a szélcsipkét, úgy kicsit gyorsabb, de utólag sem gond. :-D

Másik ötletem: készíts hozzá egy sáltűt. Lehet bross is, de elég nehéz felkapcsolni, és lehet olyasmi, mint egy kontytű, vagy modern függönyelkötő.

norono írta...

Én gyönggyel díszíteném a szegélyét, nem feltűnővel, hanem szép nem túl csillogó vagy matt cseh csiszoltakkal. Brossal tűzném össze, amin visszaköszönhetne ugyanaz a gyöngy.

bubi írta...

Azt nem tudnám megmondani melyik tetszik jobban, de azt igen, hogy én személyszerint nem csicsáznám túl - de ez egyéniség függő. Muszájból esetleg egyszinű szegély, vagy a zöld szinnel megegyező szinű fonalból, vagy a sötétett barnával, de ebből is csak rövidpálca, egy max. két sor. Javasolnám, hogy tedd rá a bojtokat és kösd a nyakadba és úgy nézd meg, esetleg nekünk is dobj egy ilyen képet... :)

Omma írta...

Hello
Nekem nagyon tetszik a hátsó szálba hurkolt kispálca ilyen célra (remélem ez a neve) A lányom baktusa nagyon szép de nem hivalkodó szegélyt kapott így. 2 kört csináltam.

hAnd-i írta...

nekemis tetszik így ahogy van... Én talán sötét barnából tennék rá egy szegély, de semmi más csicsát...

micuska írta...

Köszönöm a javaslataitokat. Végül is a kötött ilyen lesz, mint az új fotón, a horgolthoz keresem a legszebb díszgombot és egy álomszép szegélynek való mintát. Egyszer csak kialakul, addig használom így. Mindjárt mondom, kié lesz a könyvjelző.

micuska írta...

Kedves Altair! Fiacskám keze a Te szerencsés nevedet húzta ki a papírhalmazból.

Babi néni írta...

:o) Köszönöm szépen!