2010. október 5., kedd

Nyakbazoknik-teszt

Dobtam fel ilyen képeket. A horgolt nagyon tetszik a fejemen, de a fotón annyira nem tűnök jónak. Talán arra kell rájönnöm, h. ezek nem az én színeim. Végül is én nem ősz vagyok.

Alakult az egyikük, asz'szem így is marad. A horgolt csak bojtot kapott.
Egyik kedves ismerősömnek nagyon megtetszett a kifejezés, ugyanis zoknifonalból készültek. Nézzétek, milyen más karakterű a két Baktus! Nem tudtam megállni, hogy ki ne próbáljam mindkét technikával.
Nektek melyik tetszik jobban?
És segítségre is lenne szükségem: túl "snassz"-nak találom őket (főleg e kötöttet). Már készítettem hozzájuk bojtokat, de sztem nem elég. Hogyan tehetném őket egésszé? Valami szegély? Színe? stb...
A válaszadók között köszönetképpen szeretném egy legyezős könyvjelzőmet kisorsolni.

10 megjegyzés:

Altair írta...

Egy horgolt kagylós vagy téglás szegély is feldobhatja vagy egy harmonizáló egyszínű horgolt vagy filc-és-gomb virág, esetleg gyapjúhímzés.

Szerintem a megkötés adja a trükkjét, ezért jobb, ha nem esel túlzásokba. :o)

Zsófi írta...

Kössél rá csipkét. Kétféleképpen oldhatod meg: egyrészt felszedheted a szemeket a szélén. Áttört mintákat szokás ezzel a technikával készíteni. Másrészt készíthetsz hozzá külön (vagy akár hozzákötve) szélcsipkét (vagyis 5-15 szemből mintát és a két kötés szélszemeit dolgozod össze). Ezzel pl indamintát, levélmintát szoktak csinálni. A saját háromszögletű sálamra rögtön rákötöttem a szélcsipkét, úgy kicsit gyorsabb, de utólag sem gond. :-D

Másik ötletem: készíts hozzá egy sáltűt. Lehet bross is, de elég nehéz felkapcsolni, és lehet olyasmi, mint egy kontytű, vagy modern függönyelkötő.

norono írta...

Én gyönggyel díszíteném a szegélyét, nem feltűnővel, hanem szép nem túl csillogó vagy matt cseh csiszoltakkal. Brossal tűzném össze, amin visszaköszönhetne ugyanaz a gyöngy.

bubi írta...

Azt nem tudnám megmondani melyik tetszik jobban, de azt igen, hogy én személyszerint nem csicsáznám túl - de ez egyéniség függő. Muszájból esetleg egyszinű szegély, vagy a zöld szinnel megegyező szinű fonalból, vagy a sötétett barnával, de ebből is csak rövidpálca, egy max. két sor. Javasolnám, hogy tedd rá a bojtokat és kösd a nyakadba és úgy nézd meg, esetleg nekünk is dobj egy ilyen képet... :)

Omma írta...

Hello
Nekem nagyon tetszik a hátsó szálba hurkolt kispálca ilyen célra (remélem ez a neve) A lányom baktusa nagyon szép de nem hivalkodó szegélyt kapott így. 2 kört csináltam.

Sziranszki írta...

Szerintem a bojtokkal, és esetleg színben harmonizáló (nem színátmenetes) fonallal körbehorgolva jól mutatna, bár nekem így is nagyon tetszik.

Kósa Andrea írta...

nekemis tetszik így ahogy van... Én talán sötét barnából tennék rá egy szegély, de semmi más csicsát...

micuska írta...

Köszönöm a javaslataitokat. Végül is a kötött ilyen lesz, mint az új fotón, a horgolthoz keresem a legszebb díszgombot és egy álomszép szegélynek való mintát. Egyszer csak kialakul, addig használom így. Mindjárt mondom, kié lesz a könyvjelző.

micuska írta...

Kedves Altair! Fiacskám keze a Te szerencsés nevedet húzta ki a papírhalmazból.

Altair írta...

:o) Köszönöm szépen!