2010. január 25., hétfő

Bemutatkozom

Sziasztok!

A blogom címe: Rózsaszín Pöttyök, a nevem: Zsófi.

A családunkban anyáról lányára hagyományozódik a horgolás művészete, így az Anyukámtól tanultam én is. Nagyon sokáig csak körbe-körbe tudtam horgolni, csak pár éve jöttem rá, hogy hogyan kellene ezeket a köröket összevarázsolni. :-)
Sokat és sokfélét szoktam kézimunkázni. A blogomon jónéhány tárgyat találhattok, amit mostanában horgoltam (a horgolás címke segítségével tudjátok szűrni).

Huszonévesen még készültek ruhadarabok is, mellény, kalap, de a bohókás darabokból sajnos már kiöregedtem. Manapság főleg használati tárgyakat készítek:

- terítőt:

Forrás: Diana: Horgolási ötletek Special: Patchwork horgolás, 15. model, Christiane Käsmayr
Még blokkolnom kell


Közelkép

- használt és maradék fonalakból maradékfonaltartó zsákot:

Tükörrel szemben
Az ötletadó , Lucy fantasztikus színekkel dolgozik, nagyon szeretem a blogját és sokat tanulok belőle

 
A tetejére készült egy háló. Később rájöttem, hogy egy majdnem ugyanilyen táska van a Kötés-horgolás 1977-es számában:




 
Ez (a narancs-citromsárga fonalat leszámítva) mind maradék vagy ezerszer bontott...

 
A táskafüleket díszítő brossok.

 
A brossokból egy részlet. Ehhez hasonló levelet láttam itt, aztán megpróbáltam valami hasonlót készíteni.

Nem vagyok már kezdő, bonyolult darabokat is szoktam készíteni, de korántsem tudok minden fogást. Sok módszert csak mostanában ismertem meg: például az amigurumit, vagy a free-style horgolást. Recehorgolásban is erősen kezdő vagyok, a szalaghorgolás és a frivolitás ismeretlen terület számomra.
Mindig a TV előtt vagy internetezés közben szoktam kézimunkázni - úgyhogy fogalmam sincs, melyik kategóriába tartozom. :-p

És végül néhány horgolótű:

Fentről lefelé: 2, 7, 4,5 mm, és 10 mm

4 megjegyzés:

bolyet írta...

A fonaltartó zsák/táska nagyon klassz a terítő meg gyönyörű!

Zsófi írta...

Igazán megtisztelő! :-)
A zsák a legegyszerűbb dolgok egyike, csak egyráhajtásos pálcák körbe körbe.
A terítő sem volt bonyolult, csak hosszadalmas inkább - és persze háromszor több fonalat evett, mint amennyire számítottam...

Babi néni írta...

Ez a fonaltartó táska engem is felcsigázott! :o)

Kell nekem is! :o)

Zsófi írta...

Még néhány:
http://www.flickr.com/groups/attic24inspired/pool/tags/bag/