2010. február 10., szerda

Apró kockák - vajon mi lesz belőle? :)


Hát ez jó kérdés. Már a bemutatkozó bejegyzésemben is említettem: alapjában francia ágyra ágytakarónak indult, de ha nem jön össze annyi, akkor beérem egy sima tv-nézős takaróval is a téli hideg estékre, ha az sem jön össze, akkor díszpárna/díszpárnák sem lennének rosszak:)):):):):) Csak és kizárólag addig csinálom, amíg kedvvel, szívvel-lélekkel tudom csinálni, és ebben az a jó, hogy tudom, bármikor abba hagyhatom. Egyenlőre élvezem, mert gyors, haladós, szerintem mutatós is, ha leülök, akkor 2-3 db azért kikerül a kezeim közül.
Nem merem kiszámolni, hány darab kellene egy nagy ágyterítőhöz :):):):):)
Amúgy most néztem csak a fotózáskor, hogy túloztam, amikor azt mondtam, hogy 2-2,5 gyufás skatulyányi egy kocka..... ugyanis csak másfél :):):):):)

Ezzel kapcsolatban segítséget kérnék: és itt jön be megint a tegnapi blogomba írt utalás, miszerint a varrás, és utómunka nem az én szakterületem.... nos ez most tökéletesen látszik is (szégyenlem is, de ha nem mutatom meg, akkor meg nem
biztos, hogy értitek a gondomat). Szóval az első nagyobb blokkot össze állítottam, mint látjátok, de szerintem túl bumfurdi. Nem lett szép. Fogalmam sincs, hogy kell a horgolt kockákat szép légiesen össze állítani, így tanácsokat kérnék Tőletek. Azon már túl vagyok, hogy a neten rákeressek minden féle képes leírásra, nem találtam semmi használhatót, a google ezúttal nem volt a cimborám :(
Én jobb híján simán színével össze fordítottam 2 kockát, és a hátulján sima rövid pálcával össze horgoltam a horgoló fonalammal. Megmutatom a hátulját is, attól még nem is vagyok betojva, hogy az nem szép, mert a végén a bélés úgyis eltakarja, a gondom csak az, hogy az elején is látszik a "tömörsége".... nem tudom jobban kifejezni magam :(
Gondoltam a tűvel, cérnával való össze varrásra is, de hogy öltsek ez ezetben (feltéve, ha úgy kellene) A második-harmadik blokk összeállításával megvárom a tanácsaitokat :):):)
Ez az eleje, az alatta lévő kép pedig a hátulja.


Megosztom Veletek a mintáját is, hátha valakinek megtetszik. Igazán egyszerű, haladós minta, bár én elütő színű 1 ráhajtásos pálca sorral csináltam neki szegélyt, hogy még jobban mutasson, de az nem kötelező, nem a minta része, mint láthatjátok. A szegély: minden ívbe 3 db 1rp, a fordulásnál pedig a sarki ívbe: 2 db 1rp, 4 db lsz, 2 db 1rp

5 megjegyzés:

Macus írta...

Nekem tetszik. Sajnos az összeállítás nekem a halálom, nem is tudom szépen csinálni. De az ügyesebbek tudnak tanácsot adni. Viszont van egy oldal (kor-koto-kor. blogspot.com), ahol egyszer kigyűjtve voltak különböző összeállítási módok. Egy pár hónappal korábbi bejegyzés. esetleg keress rá ott addig is.

Zsófi írta...

Én horgolás közben szoktam összehorgolni a darabokat. Szerintem egyszerűbb és gyorsabb (de legalábbis nem a végére gyűlik össze egy halomba). Mintától függően láncszemmel vagy rövidpálcával kapcsolom össze (a mintákon általában bejelölik, hogy hova horgold). Ennél a mintánál a láncszemsornál lehetne kapcsolni, mindegyik kis lyukba (a 3. láncszem helyett egy rövidpálcával). Ekkor érdemes lenne a nagy mintát is ezzel az egyszerű mintával folytatni. Kicsit szellősebb lenne, de nem kellene alábélelni.

Viszont ez nem lesz összefüggő, csipke keletkezik közben.

(A kötéseket viszont horgolni szoktam - hamis rövidpálcákkal. A fonalvégek miatt nem szoktam kifordítani, de ha teljesen eldolgoznék mindent, akkor lehetne - mert nem csúnya. Érdemes nagyobb tűvel csinálni, mint amekkora elvileg a fonalhoz kell, mert különben nem lesz elég rugalmas a "varrás". Most készítettem néhány horgolt párnát 4,5-es tűvel, összehorgoláskor pedig 10-essel; és lehetett volna nagyobb is - persze egyráhajtásos pálcánként készítettem egy láncszemet.)

Hencsi - bneheni írta...

A-ha, köszi, akkor itt lehet a bibi, én ugyanazzal a másfeles horgoló tűvel horgoltam össze.... Na, a következő blokknál kipróbálok egy jóval nagyobbat (csak még olyat kell szereznem, mert nem szoktam vastag darabokat horgolni, és nincs :):):):) ) Köszi szépen!

Közben megtaláltam a kör-kötő-kör oldalán is a linket, az is szuper, ezek alapján csak tényleg a tű méretét rontottam el... Köszi mindkettőtöknek!

Kriszta írta...

Én is Rózsaszín pöttyök ötletét javasoltam volna, de megelőzött :)))

Babi néni írta...

Létezik egy merkelőtűs (mint a zsákvarrótű, tompa véggel, amibe bele tudod a horgoláshoz használt fonalat fűzni) és ezeket a négyzeteket úgy is összevarrhatod - mintegy láthatatlanul - hogy hol az egyik négyzet egyik szélszálába (nem mindkettő alá, csak egybe), hol a másik négyzet egyik szálába öltöd a tűt. Úgy varrsz, mint a futóöltéssel, csak nem egy anyagba, hanem ide-oda.

Van egy olyan újság, aminek Horgolóiskola a neve annak a végén láttam a képes leírások között. Érdemes egy ilyen újságot beszerezni. :o) Ha nem kapsz, akkor szívesen megkeresem és lefényképezem ide a blogba.