2010. február 6., szombat

Kutattam az Etsy-n

Ráakadtam egy kezdőknek való nyakmelegítőre.

A nyakunk hosszának megfelelő láncszemmel kezdjük és egyráhajtásos* pálcákkal annyit horgolunk, amilyen vastag a nyakunk, meg még kb. 1-2 centit. Ekkor elkészítjük a gomblyukakat: a kiválasztott gombnak megfelelő láncszemet (levegőszemet) horgolunk és annyi szem után, ahány láncszemet horgoltunk (tehát, ha hármat, akkor a harmadik szembe) egy rövidpálcát** készítünk. ezt ismételjük a sál egész szélességén. Ekkor elkészült a középső rész. A fonalat továbbra sem szakítjuk el, hanem folyamatosan elkészítjük a sál felső részét.
Öt láncszem (levegőszem), majd az egyráhajtásos pálcák találkozási pontjába egy rövidpálcát öltve ismételjük végig a sál teljes hosszán. Továbbra sem szakítjuk el a fonalat.
A sál másik végénél láncszemekkel, vagy rövidpálcákkal végighorgolunk egy sort, hogy átjussunk a másik oldalra.
Akárcsak a felső részén itt is: öt láncszem (levegőszem), majd az egyráhajtásos pálcák találkozási pontjába egy rövidpálcát öltve ismételjük végig a sál teljes hosszán. Ekkor fordulunk és 6 láncszem majd az előző sor hurkába (nem beleöltve egyik szembe sem, hanem az egész láncsort átfogva) egy rövidpálca ismétlődik. Hasonlóan folytatjuk, mindig emelve egy-két szemmel a láncszemek számát, amíg el nem érjük a nekünk tetsző mennyiségű fodrot. 
Ekkor eldolgozzuk a fonalat (vagyis horgolótűvel vagy gyapjúvarrótűvel (nagy a lyuk a tű végén és tompa a hegye) belehúzzuk a láncszemsorba). Majd rögzítjük a gombokat.
A képen levő sálon az utolsó sorban egy szemmel fordul, *egy rövidpálca, négy láncszem (levegőszem), egy rövidpálca ugyanabba az ívbe, egy láncszem (levegőszem)*, majd *-tól *-ig ismétlődik a minta.


* egyráhajtásos pálca a Vogue Knitting stílusában: ráhajtjuk a szálat a horgolótűre, beszúrunk az előző sor szemébe, ismét ráhajtunk a horgolótűre, áthúzzuk az előző sor szemén, majd ismét ráhajtunk a horgolótűre, áthúzzuk két szemen, ismét ráhajtunk a tűre és ismét áthúzzuk a fennmaradó két szemen.
**rövidpálca a Vogue Knitting stílusában: beszúrunk az előző sor szemébe,  ráhajtunk a horgolótűre, áthúzzuk az előző sor szemén, majd ismét ráhajtunk a horgolótűre, áthúzzuk a két szemen.

5 megjegyzés:

KeDo írta...

hűűű...ez nekem nagyon durva :)) sztem én teljesen megreformálom a pálcákat :)) ilyen sok ráhajtást én nem csináltam még...azt hiszem nekem az ilyen leírásokból keletkezik a "csomó"minta, ami jóindulattal esetleg bogyónak is elmegy...

Zsófi írta...

Nekem is bonyolultnak tűnt első látásra (mert a VK-ban még rövidítik is...), de aztán kipróbáltam a leírás alapján - és tényleg ezt csinálom. ;-)

Jandó írta...

Hú, ez nagyon jó. Jól is írtad le. Legalábbis elsőre úgy tűnik, hogy értem.
Kedo, ez a bogyó nagyon jó. :) Valami hasonlót má tudok én is.

Macus írta...

Zsófi!
Nagyon szépet hoztál.
Ha lenne pár napom családtalanul, csak kötnék és horgolnék...
De ezt is listába teszem. Lehet, először a kicsikémnek, az hamar meglesz.

hordosv írta...

Jaj, ilyet már én is láttam , de a te leírásod után muszáj el is készítenem:)Köszönöm!!!!