2010. február 14., vasárnap

Nálam is sapka készült:)

Panni lányomnak és naná, hogy nem tetszik neki:)
 

A sapka nem túl szakszerű leírása:)
-5 láncszemet gyűrűbe zártam.
-Az első körben 3 láncszem, majd további 15 egyráhajtásos pálca
-A második körben 3 láncszem, 1 egyráhajtásos pálca ugyanide, majd 2 egyráhajtásos pálca minden szembe 
-Minden további körben 16 egyráhajtásos pálcával szaporítunk, míg el nem érjük a megfelelő átmérőt. (Ennél a sapkánál ez a kezdő 16 ERP körrel együtt 7 kör.)
-Innentől ugyanannyi egyráhajtásos pálcával dolgozunk, mint az előző kör, a megfelelő magasságig. (Itt 13 sor volt a megfelelő. A bogyók minden 10. szembe kerültek, majd egy sima ERP kör, majd újabb bogyós kör, de elcsúsztatva az előző bogyós körhöz képest.)
-Az utolsó 4 sorban fogyasztottam a szemeket:  minden 8. és 9. egyszerre befejezett egyráhajtásos pálcával horgoltam. (Mi itt minden kör után próbáltuk a sapkát:D)

Bogyó készítése: 4 egyráhajtásos pálca ugyanazon szembe, majd a horgolótűról levesszük a szemet, visszaszúrunk a 4 egyráhajtásos pálca elé és ott húzzuk át az előzőleg levett szemet.
(Időközben erről készítettem képes útmutatást is.)

2 megjegyzés:

Jandó írta...

Nagyon tetszik a sapi. Köszi a leírást. A bogyók nagyon édik, majd meg is próbálkozok velük.

Névtelen írta...

Szia! Én most kezdtem el, a leírásod alapján életem első horgolt sapkáját :)!
Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan kell egyszerre befejezett egyráhajtásos pálcát horgolni?
Üdv Zsóka