2010. február 19., péntek

Horgolt kitűző - avagy Idus titkai


Kis kokárdám (Idus:) sokaknak megtetszett, megmutatom, hogyan készül. Erre a képre a dolog „evolúcióját” szedtem össze az első virágoktól füliken, medálon, pentagrammán át a kitűzőig, illetve kokárdáig. Teljesen saját ötlet (illetve a horgolást meg a filcet nem én találtam fel:).

Egy hurkot készítek, bele a kezdőszemmel együtt 13 kispálcát. Összekapcsolom az 1. szemmel, és 3 láncszemet, majd 3 1ráhajtásos pálcát öltök ugyanabba a szembe. Ötször 4 1ráhajtásos pálca következik egy-egy láncszemet kihagyva, köztük egy-egy légszemmel. Összesen tehát hatszor 4 pálcánk van, köztük egyszemes résekkel. A fonalat eldolgozom, és elvágom.

Az egészet megismétlem, de most nem vágom el a szálat, hanem a két kört elkezdem összehorgolni. (Van színük és visszájuk, ezt vegyük figyelembe, amikor összeillesztjük a két kört.) 4 szemet és egy légszemet kell minden kis "küllőnél" összeilleszteni, szeretnek elbújni. A légszemet alatta horgolom össze. A felénél (3. küllő után) érdemes beilleszteni a filckört. Jó, ha picit nagyobb, úgy szépen kifeszül majd a minta. Amikor összeér, ismét összekapcsolom és 3 láncszemet készítek. (Ezen a ponton lebontottam, lehet tippelni, miért, látszik a fotókon a hiba.:)

Minden szembe 1 1ráhajtásos pálcát horgolok egy-egy légszemmel összekötve. A végén összekapcsolom, és egy sor "pikét" (én így ismerem) horgolok: 3 láncszemet készítek, visszaöltök az 1. láncszembe, áthúzom, még egyszer áthúzom, és leöltöm az előző sor légszeme alá. (Itt önállósíthatod magad, más díszítést is alkalmazhatsz.) A végén eldolgozom, és elvágom a fonalat.

Az utolsó feladat a filcszalag bebújtatása a pálcák közé. Egy A4-es filclap hosszabbik oldalát vágom le olyan félcentis szélességben, per sacc. Félbehajtom, és előbb az egyik, aztán a másik felét átbújtatgatom, amikor összeérnek, jön a masni. (Bevallom, nekem ez szokott a legnehezebben menni. :)
És ezzel készen van Idus, illetve esetünkben Bakfis (neki ez lett a neve:). Kalandra fel, jó munkát a bátor vállalkozóknak!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szépek nagyon, kénytelen leszek horgolni néhány pár ilyen fülbevalót! :)

Bea írta...

Minden elismerésem nektek, nagyon jó ez a blog!
Én még mindig a kötéseimmel bíbelődök, de majd egyzser én is szeretnék horgolni is tanulni-tudni. nagyon ügyesek vagytok!

Dodie írta...

Azt hiszem ez erősen a "KELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLlööölölölö" kategória, holnap ki is fogom próbálni :)

krisz írta...

Már a blogodan is meggyönyörködtem.Nagyon tetszik!Köszi a leirást!