2010. február 13., szombat

Leírás a virágos sapkára

Meg próbálom leírni a virágos szurke sapka leírását. Ha valami nem lesz értheto csak szóljatok...

Tehát 5 láncszemet osze kapcsoluk egy korbe, magasításnak 3 láncem, két lánc szem, két ráhajtásos pálca ( oszessen 8 pálca és 8 2 láncszemes hézak legyen)


3 láncszem magasításnak, minden hézakba 3 kétráhajtásos pálca ezeket egyszerre horgoljuk osze, 5 láncszem.

Az egész virágot korbe horgoljuk hamis pálcákkal, 5 a hézakba és ketto a virág csúcsára.

Most mindegyik szemebe egy kétráhajtásos pálca megy, a virág csúcsára egy szembe megy ketto pálca.

És kész a sapka tetejét díszíto virág. Tovább úgy szaporítunk hogy mindíg a virág csúcsa folé teszunk ketto pálcát. Addig szaporítunk míg nem lesz elég széles...utánna szaporítás nélkul horgolunk.

Virág


1sor:

Négy láncszem és ugyanabba a szembe 2 három ráhajtásos pálca amiket nem horgolunk le végig..ahogy a képen látható...


Négy szemet kihagyunk és az otodikbe horgolunk 3 háromráhajtásos pálcat...



Ezt a hat szemet ami a tunkon van egybe lehorgoljuk és csinálunk 4 láncszemet és ugyanabba a szembe 2 háromráhajtásos pálcát...

Horgolunk 3 három ráhajtásos pálcát a második sziromba...

Négy szemet kihagyunk és az otodikbe horgolunk 3 három ráhajtásos pálcát. Így a tunkon most van 9 szem amit egybe lehorgolunk.
Négy szem magasíttásnak és 2 három ráhajtásos pálcát...és így fojtatjuk az egész sort...


2sor:

Négy szem magasíttásnak és ugyan abba a szembe 2 három ráhajtásos pálcát...


A kovetkezo virág kozepébe 3 három ráhajtásos pálcát...ezeket egybe lehorgoljuk...

Horgolunk 5 láncszemet...


Az elozo szirom tovébe horgolunk 3 háromráhajtásos pálcát...


A kovetkezo virág kozepébe is csinálunk 3 három ráhajtásos pálcát...


Most a tunkon van 9 szem amit egybe lehorgolunk...és így fojtatjuk amíg végig nem horgoljuk...


A kész sapka:-D
Remélem a leírás legalább egy picit értheto. Ha a szoveg nem is de a fotók szerint konnyen meg lehet csinálni (szerintem).

28 megjegyzés:

Jandó írta...

Nagyon köszönöm. Szerintem teljesen érthető, de elég nehéz, legalábbis nekem biztos. De nagyon-nagyon tetszik. Irtó ügyes vagy.

elina írta...

Jando...koszonom. Eloszor en is azt hittem hogy nehez lesz...pedig nagyon nagyon konnyu...egy nap alatt harmat is csinaltam:-)negy gyerkoc mellet es egy szemmel. Tehat batran fogjal neki...meglatod menni fog.

Zsófi írta...

Én is köszönöm.

Hasonló mintával láttam egy kendőt, és nem jöttem rá a trükkjére...

Natti írta...

Köszönöm szépen a leírást, s a képeket, ügyes munka ez is mint a többi. Teljes elismerésem.

elina írta...

Koszonom...es mar tervbe van legalab harom sapi, mind mas mintaval:-DDD

Viktor írta...

Eli ez nagyon szép minta! Ki fogom próbálni.
Várható a többi leírás is?

elina írta...

Viktor K. perszehogy:-D ha sikerul meg a mutet elott, ha nem akkor picivel kesobb...

Névtelen írta...

Nagyon ügyes vagy. A leírás érthető, de nekem is nagyon nehéz szerintem, de megpróbálom. :D

Natti írta...

Kipróbáltam, tényleg nem nehéz. Köszönöm még egyszer. Szerintem most nekikezdek egy ilyen sapinak.

N.Zsuzsi írta...

Én is ki fogom próbálni!

Marta írta...

En meg nagyon kezdö vagyok, de szeretnem ezt a sapit egyszer en is elkesziteni. Milyen fonalat erdemes hozza hasznalni es mekkora tüvel? Köszi.

Carrie írta...

Nagyon tetszik a sapka, neki is futottam, de elakadtam már az elején. a 3 kétráhajtásos pálcát a hézagba-hogyan horgoljuk össze? Ahogy haladok, biztos lesz még kérdésem... Köszönöm

Zsófi írta...

Nem kettesével, hanem egyszerre.

Carrie írta...

Köszönöm, nem adom fel. :-)

Carrie írta...

Sikerült!!! Köszönöm a leírást!

Mágika írta...

Bár a hétvégén Csenge kapott egy tavaszi sapit, de ezt MOST elkezdem. Nagyon jó a leírás és a képek hozzá!
Köszönöm!

anyahajó írta...

Hú, ez szuper, ki kell próbálnom! Ma láttam egyébként Szentpyr sapiját, ami ez alapján készült, és hát világbajnok, gyönyörűek ezek a virágok!

B-Aanya írta...

Kezdő vagyok, küzdők ezzel a sapival. A virágminta első soránál tartok, valamiért nekem a virágminta rész nem olyan rugalmas mint a sapka teteje, így nem megy rá a gyerek fejére. Szaporítsak valahogy? (Hogyan és mit?) Addig viszont szerintem jó a méret, ha ott szaporítok, akkor buggyos lesz. Lehet, hogy a fonalam nem jó?

B-Aanya írta...

Megoldottam!

Sokkal lazábban kellett horgolni. :)

Erika írta...

Elkészült életem első horgolt sapija! :-))) Nagyon-nagyon köszönöm a leírást, nagyon jól lehetett dolgozni belőle.

Pancsika20 írta...

Én is nagyon köszönöm! Sikerült nekem is, kicsit változtattam rajta, de a virág minta csúcs szuper! A leírás pedig tökéletes!
Nagyon szépen köszönöm még egyszer! :)
Az elkészült sapi: http://anyakreativ.blogspot.com/2011/08/kis-dolog-az-emberisegneknagy-lepes.html

Szildi írta...

Kedves Eli! Gyönyörű ez a sapka. Megosztanád esetleg más sapkád leírását is?
Nagyon köszönöm!

Agyrágóbogár írta...

Csodaszép a sapka! El nem tudtam képzelni, hogy készül a virág :D Lehet én is megpróbálom, bár ezer éve nem horgoltam!

Unknown írta...

MA elkészült a sapi. Három színből horgoltam és csodaszép lett. Köszönöm a segítséget!

Renka írta...

Segítséget kérek ha szabad..... 😁

Zsuhun írta...

Nagyon köszönöm ezt a csodás mintát és annak a leírását,megunhatatlan:-)

Unknown írta...

Milyen fonal kell a virágos sapibhoz?

Unknown írta...

Nagyon köszönöm! Ezt a virágmintás keresem jó ideje. Mert ugye az ember ha nem csinálja,elfeledtetik az új minták. KB 40 évvel ezelőtt pulóvert horgoltam ezzel a mintával.