2010. február 15., hétfő

Bemutatkozódom :)

Hát helló!

Úgy gondoltam hasznomra válna ha csatlakozhatnék hozzátok, bár én még csak tegnap este fogtam először horgolótűt a kezembe. Próbáltam régebben kötni is, hímezni is, de valahogy semmihez sem volt türelmem, igaz, ez még évekkel ezelőtt volt :) A horgolás viszont nagyon tetszik, sokkal egyszerűbbnek tűnik, és szórakoztat! Úgy terveztem hogy majd reggel a HÉV-en is horgolok, meg a páromhoz menet a vonaton, de többektől hallottam hogy ezt nem szabad, mert balesetveszélyes :( Hát akkor marad az itthoni horgolás :) Mellesleg 25 éves vagyok és jelenleg könyvtárosként dolgozom :) Van egy csudajó családom, de csak én és édesanyám kreatívkodunk. Kreatív előéletem kimerül az írásban, rajzolásban, versfaragásban, és a fércelgetésben - mert varrásnak nem feltétlenül nevezném :) A fonallal most barátkozom, több kreatív blogger hatására kezdtem én is nézegetni, és végül a kötés ellenében a horgolás nyert nálam. 
Hát ez volnék én, meglátjuk mi lesz belőlem később! Ami nagyon bíztató: Anyum szerint úgy áll a kezemben a horgolótű, mintha évek óta forgatnám :)

9 megjegyzés:

Dodie írta...

Kicsit mintha sokszor írtam volna le hogy "kreatív" :D

Zsófi írta...

Én szoktam vonaton kézimunkázni.

Még varrni is, ha úgy adódik. Kicsit nehéz beletalálni a cérnával a tűbe. :-)

Emiatt még nem volt balesetem.

Natti írta...

Légy üdvözölve közöttünk.

Dodie írta...

Nem is a baleset miatt félek, hanem hogy rám szólnak érte :D Vagyis nem is félek, csak tartok, nem szeretek kalauzokkal konfrontálódni :D De ma egyszerűen muszáj magammal vinnem a horgolást, mert még éjjel is ezzel álmodtam... :D

Zsófi írta...

Maximum a nénikék szoktaák megjegyezni, hogy ők is tudTak kötni, hímezni, horgolni, de már...
Páran bámulnak egy kicsit.

A kalauzok miért szólnának? Ennél csendesebb és nyugisabb tevékenységet nem igazán ismerek...

Dodie írta...

Gondolom attól félnek, hogy egy nagyobb fékezésnél torkon döföm a szembeülőt :) De kicselezem őket, mert majd a táskámon belül horgolok, azt meg az ölembe veszem :) Am 3-as horgolótüvel csinálom (meghalt a hosszú ü a billentyüzeten :( ), ez jó szerintetek kezdőnek? És tegnap rájöttem miért tetszik sokkal jobban a horgolás mint a kötés: kicsi a tü! Nekem elég kicsi kezem van, nem tudtam normálisan kezelni az itthon talált kötőtüket, ez viszont olyan kis kézbeillő :) Most épp egy nagy sárga pacnit horgolok, de lehet h végül csibe lesz belőle (ugye, "fogpiszkáló, ha el nem rontom" :D ).

Zsófi írta...

A tű méretét a fonalhoz érdemes igazítani. Szerintem kezdőként érdemes kicsit nagyobb tűt használni, mint amekkorát a fonalhoz ajánlanak, mert az elején az ember hajlamos görcsösen horgolni.

Viszont, ha nagynak találod a sima kötőtűket, akkor érdemes kipróbálnod a körkötőtűt. Mert ennek olyan hosszú a nyél része, mint a horgolótű (nagyjából). Arra érdemes figyelni, hogy a damil ne legyen merev, mert azzal nehezebb bánni. Utazáskor mindig körkötőtűt viszek magammal, mert a rendesnek tényleg nagyobb a helyigénye - és roppant kellemetlen úgy kötni, hogy a hónaljadhoz szorítod a saját karod és még a tűt is. ;-)

Dodie írta...

Ma egészen csodálatos dolog történt velem! Miután mindenki lelépett a melóból (ide-oda, haza vagy máshova), és kiürült a szoba, előkaptam a mini-horoglásom amin tegnap gyakorolgattam, és nekiestem. Gondoltam kipróbálom én ezt a rövidpálcát, annyira nem lehet ördöngősség :D nem tudom jól csináltam-e, mindenesetre az eddig alaktalan lapótyára hajazó horgolásom elindult "befelé", amin eléggé meglepődtem :D Főleg mert néhány sor után rájöttem, hogy én most egy Barbie sapkát tartok a kezemben! És hogy fog ennek a párom kishúga örülni :D Gyorsan horgoltam neki egy "sildet", és tényleg egészen sapka-szerű lett. Majd holnap le is fotózom, bár nem egy nagy szám, de mégis csak az első horgolásom, aminek formája is van, és legalább meg tudjátok mondani ha valamit nem jól csináltam, mert biztosan lesz olyan :) Ma egyébként hozott haza anyum fonalat, a boltban direkt horgoláshoz és 3as tűhöz adták neki, de nekem valahogy fura, olyan kis vékony mint a hímzőfonalak :/ Nem is tudtam vele horgolni rendesen, mindig "elhagytam" a szálakat. De majd még próbálkozom :) Meg nekikezdtem egy piros "valaminek" is, ha nem rontom el sapka lesz :)

Babi néni írta...

Horgolj nyugodtan. A horog eleve max. 1 cm-re "lóg" ki az ujjad mögül/alól és ha az öledben tartod (és ülsz), kizárt, hogy bárkit is megszúrjál vele. Pláne egy hármas tűvel... Ennyi erővel ceruzát se vegyünk elő a vonaton keresztrejtvényezni...