2010. február 9., kedd

Sapi képekben

Volt egy bejegyzésem a sapi készítésről írásban, most egy kicsit képekben mutatom.
Remélem látható lesz minden, amit szerettem volna bemutatni. Azért nem lépésről lépésre fotóztam.

1. hat láncszem körré fogva és már van 6 egy ráhajtásos pálca készítve a körre:




2.Itt látszik az összekapcsolás:





3. Magasítás ( 3 láncszemmel):





4. Összekapcsolás előtt. Jól látszik, hogy a magasításba kell kapcsolódni:





5. Ismét egy magasítás, akkor amikor előrehaladottabb a sapka:




6. Ez egy kissé homályos lett, de azért látszik. A Zöld jelölés a szaporítás ( 2 egy ráhajtásos pálca egy szembe) a lila jelölés pedig csak 1 egy ráhajtásos pálca:




7. Eddig tartott a szaporítás. Most olyan mint egy pohár alátét:




8. Így jól látni az új sor:




9. Már nem szaporítok tovább. Minden szembe csak 1 egy ráhajtásos pálca megy
( ha így fordítom sapka lesz, ha úgy akkor pedig szatyorka):




10. Már 11 sor van készen:





11.Modellen, félig készen:




12. A szél díszítése. a harmadik szembe* 6 db egy ráhajtásos pálcát készítek ( ez adja ki domborúságát), majd a harmadik szembe leöltök; majd 1 láncszem, és a második szembe ismét kezdem a 6 db. egy ráhajtásos pálcát*. Csillagok közti részt ismétlem:





13.Kész.Minta nélkül:




14.Virággal, teljesen készen:




13.30-kor kezdtem és 15.30-kor készen is voltam cakk-pakk.

Szerintetek érthető volt amit mondani és mutatni szerettem volna?
Köszi a válaszokat.

16 megjegyzés:

Lente Julcsi írta...

Szerintem igen.

Natti írta...

Julcsi, Te mindig olyan gyors vagy. Köszönöm a megerősítést.

Jandó írta...

Nagyon köszi. Nagyon jó a leírás és hozzá a képek is. Egyelőre értem. Ha megpróbálkozok vele, azért még lehet, hoigy kérdésem. De nem a leírás miatt. :)

Névtelen írta...

Köszi, jó lett. Értem már. :D

Lívi írta...

sztem érthető volt a leírás alapján is. De így képekkel csúcsszuper! :-)
Alig várom, hogy belefogjak, de most nincs időm :-(((

Unknown írta...

szia!
én csak egy lelkes olvasótok vagyok:)(én eddig csak amigurumikat horgoltam). nagyon tetszik a sapid, tegnap megpróbáltam, de a sorváltásnál lyukas lett. kérdéseim: az összekapcsolásnál hova öltesz?(a három láncszem által határolt térbe?, valamelyik láncszembe?) és milyen öltéssel?
ha új sort kezdesz, a 3 láncszemmel külön leöltöd, vagy arra még csinálsz egy egyráhajtásost, és úgy öltöd le?

bocsi a kérdésekért, de én csak rövid pálcázni szoktam. és bocsi a kukolásért!

Hencsilli írta...

Nagyon jó kis sapi! Én csak azt szeretném kérdezni,hogy a szaporítás csak egy sor és minden második szembe? Bocs, ha hülyeséget kérdeztem, de én csak ezt nem értem.Én is csak kukkolok mint Zsuzsanna :) Köszi.

Zsófi írta...

Zsuzsanna!
Összekapcsolásnál az utolsó láncszembe szoktam ölteni, úgy, hogy ne keletkezzen lyuk (vagyis két szálába). Láncszemet horgolok (vagy kúszószemet, hamis rövidpálcát).
A horgolásban az is jó, hogy nincsenek kőbe vésett szabályok. Ha valami nem tetszik, akkor utána megpróbálom másképp, egészen addig, míg nem vagyok elégedett. (És visszabontom, lehetőleg akkor, mikor még nem készült el sok a minta alapján. ;-D)

Hencsili!
Nem egy sor. A leírásban is írja Natti, hogy meddig szaporított. Ez a 6. sor, az ábra alapján.

A 2. és 3. sorban minden szembe két pálcát készített, majd a 4. sorban a páratlan szemekbe két, a páros szemekbe 1 pálcát horgolt. Utána nem látszik, de általában az előző sorban szaporított szemek fölött szoktunk szaporítani (az első szembe).

Unknown írta...

köszönöm a választ!
igazad van a szabályokkal:). nem győztem kivárni a választ, így próbálkoztam és sikerült!!! én az első szembe öltöm az összehorgolásnál és "slip stitch"-el öltöm. (nem tudom magyarul az mi)
nagyon jó a blogotok, sok sikert mindenkinek!

Natti írta...

Köszi Rózsaazín pöttyöcske a válaszokat. A számból vetted ki a... vagyis a kezemből kaptad ki a klaviatúrát.
Köszi még egyszer. Én sem tudtam volna jobban leírni.

Zsófi írta...

A slip stitch a hamis rövidpálca magyarul. De hívhatjuk láncszemnek is. Illetve az újságok a kúszószemet favorizálják.

Legalábbis mi erre a következtetésre jutottunk.

Hencsilli írta...

Natti, bejelentkeztem hozzád rendszeres olvasónak, figyelgetem a munkáidat. Nagyon jók a sapik! Időközben rá is jöttem,hogyan kell csinálni. :)

Névtelen írta...

Nekem az volt a gondom, hogy azért lett lyukas, mert a magasítás után akartam körré kapcsolni.

Siqne írta...

Szia!

Szerintem teljesen érthető a leírás, csak velem lehet a baj. Még csak most tanulgatok horgolni. Eddig csak virágokat csináltam, egy sálat a kislányomnak és egy telefontokot. Ezek egész jól sikerültek, ezért gondoltam csinálok a lányomnak a sál mellé egy sapkát is. A gondom az, hogy a szaporítások után, mikor már nem szaporítom tovább, jól néz ki, csak nem inkább tányéralátétre hasonlít, mintsem sapkára. Bár én rövid pálcákkal dolgozok, mert a sálat is úgy csináltam, és így egyforma. Szerinted mit ronthattam el?

Unknown írta...

Ahogy te ezt leírtad az esetleg a haladóknak jó. Próbálom kisilabozálni azt amit csináltál legalább 5x kezdtem újra úgy ahogy le van írva de sose az jött ki, mint a képen. Ahogy leírtad az szegényes.

Kati írta...

Egyetértek az előttem szólóval.Én egy kezdő vagyok, illetve újrakezdő. utoljára kb.25éve kötöttem-horgoltam. Az alapokat ismerem?, de pl., hogy hogyan és mikor és hol kell szaporítanom, arról fogalmam sincs. nekem sajnos a leírásból egyáltalán nem jött le. :( természetesen ez az én járatlanságom hibája :)