2010. február 18., csütörtök

Kérdések

Már megírtam egyszer ezt a posztot, de lefagyott a gép, így elveszett :( Lenne pár kérdésem hozzátok, remélem tud majd valaki válaszolni:
- A Horgolás Bibliájában az ötszirmú virágnál szükséges "együtt befejezett kétráhajtásos pálca" tulajdonképpen mit takar? Nem találtam róla a könyvben leírást, de lehet csak elkerülte a figyelmemet :/ Tud valaki segíteni?
- Mennyire fontos a horgolótű kinézete? Láttam hogy sokatoknál - a képek alapján - ilyen műanyag (vagy fa?) nyelű fém horgolótű van. Nekem viszont teljesen fém, nyél nélküli tűim vannak, ez számít valamit?
- Festett már itt valaki fonalat? Érdemes próbálkozni nyers gyapjúfonallal? Jól kezelhető lesz kezdők számára is, vagy az már profit kíván? Egyáltalán: Milyen fonalakat ajánlotok? Én most kötőfonalat használok, meg van egy gombolyag bukléfonalam, mást még nem próbáltam. Tippek?

6 megjegyzés:

helen írta...

Nem vagyok horgo-blogos, de azért még segítek :)) Ha veszzük a kétráhajtásos pálcákat, akkor az első elkészítése közben az utolsó lépést hagyd ki (azaz a tűn hurok marad), és kezd el készíteni a megfelelő helyre a második pálcát. Ezt is hagyd abba az utolsó előtti lépésnél (négy hurok van a tűn). A kettőt egyszerre befejezni úgy fogod, hogy felveszel egy hurkot a tűre, de nem csak az 2. pálcának a két hurkán, hanem az elsőként elkészített két hurkán is átvezeted. Remélem, el tudod képzelni így :)

A tű kinézete: ha van egy kis nyele, könnyebb megfogni. Főleg kezdőként lényeges ez, később azt tapasztaltam, hogy gyakorlatilag mindegy, milyen tűt kapok a kezem közé.

Horgolófonalat még nem festettem... abban nem tudok segíteni.

Hencsi - bneheni írta...

Itt egy link, sokat segíthet ez is, a második sor jobb szélső képénél látod, hogy kell, ha kinagyítod, bár itt egy ráhajtásos pálcán mutatja, de a 2 ráhajtásosnál is ugyanez az elv. Nagyon könnyű, ha elkezded, hamar rá fogsz jönni.

http://horgolas.uw.hu/

A horgoló tűnél a nyéllel ellátottnak könnyebb a fogása, ha sokat horgolsz az elején nem zsibbad el olyan hamar a kezed. Amúgy nincs jelentősége, nekem is van sima fém is.

Fonal festésben én sem vagyok szaki...

Zsófi írta...

A fonalfestésről:

A gyapjút a legkönnyebb befesteni: még az ételfesték is benne marad. (Különösebb elő- és utómunka nélkül.) (keress a: festés italporral-ra. Most kezdtem el egy kísérletet: a hideg vízben feloldott italpor megfogja, még fixálni sem kellett... Még nem fényképeztem le mindent, de folyamatban van a bejegyzéshez az anyagom. Ha már itt tartunk: tud valaki olyan italport, ami kékre fest? Vagy zöldre?) (Sőt, ha az ember nem vigyáz eléggé, a zsír is meg tudja fogni...)

De textilfestékekkel minden természetes szálat tartalmazó gombolyagot be lehet festeni. A DM-es festékekkel éppúgy, mint a hobbi boltban kaphatóakkal.
Van olyan műszál is, amit meg fognak a festékek, de kisebb az esély rá.

Először érdemes bolti festékkel foglalkozni, aztán, ha bejön, lehet kísérletezgetni. (Én elkezdtem, tök jó színeket kaptam eddig. A színező növényekkel fogom folytatni.)

Névtelen írta...

Kékre szerintem a kék szőlő italpor megfelelő lenne. :))

Zsófi írta...

Nehogy azt hidd.
Szép sárgát csinál viszont... ;-)

Kati írta...

Sziasztok:)
Én sem vagyok még(!) horgo-blogos, ha lesz egy kis időm, jövök!

Kék festék: én festettem gyapjút ételfestékkel, és italporral is. Igaz a kék nem igazán sikerült, mert nagyon világos lett. Egy fél adag ételfestéket használtam hozzá, valószínűleg elbírt volna 2 adagot is.
Ételfesték pedig szinte bárhol kapható, általában az aromák mellet lehet megtalálni.
...és tényleg a gyapjút lehet a legkönnyebben befesteni:)