2010. április 13., kedd

Bemutatkozás

Üdvözlök Mindenkit! Fekete Krisztina vagyok Bajsáról (Vajdaság). Már egy ideje figyelemmel kísérem a Horgo-blogot, csak eddig még nem találtam időt a jelentkezésre. Nagyon tetszenek az itt látott dolgok, sok ötletet merítettem belőlük (igaz a megvalósítás kicsit lassabban megy, mint az ötletszüretelés). Kb. 16 éves korom óta horgolok. Egy este tanultam meg anyukámtól az alapokat. Ő elment aludni, és nem tudtam megkérdezni, hogy hogyan kell szaporítani, ezért a tervezett sapkából csak egy labellotaró lett :-) Másnap reggel első kérdésem a szaporítás volt, és még aznap elkezdtem horgolni egy sapkát a barátnőmnek... A gimiben is elővettem a horgolást a szünetekben, ami nagy érdeklődést váltott ki. Az osztály lánytagjainak felét meg kellett tanítanom horgolni (És akadt 1-2 érdeklődő fiú is. Ha már József Attila kötött, akkor ők is megtanulnak horgolni. De csak a kíváncsiskodásig, kipróbálásig jutottak. :-) ). És a horgo-láz végigsöpört a sulin, más osztályokból is jöttek hozzám, sőt az angoltanárnő is nálam tanulta az alapokat egy dolgozatjavítás órán... Sok mindent horgoltam akkoriban, főleg ajándékba, amiről nem készítettem fényképeket (bikinit, táskát, kalapot, sok-sok mobiltotkot...) Aztán az egyetemi éveim alatt is horgoltam, mert nagyon jól oldja a stresszt. És az ottani barátnőimet is belecsábítottam a kézimunkázásba... Hú, de hosszúra sikeredett a bemutatkozás... Remélem az idelátogatókanak tudok ötleteket adni, segítséget nyújtani, hiszen én már annyit kaptam ezen a blogon.
Ez a mókus a legújabb alkotásom.
És ha már az állatoknál tartunk

Poharak forró italoknakTerítő és poháralátétek
Fésűmintás mobiltok
Táska és sál egy 1974-es Burdából


12 megjegyzés:

Julcsi írta...

Üdv köztünk, jó hogy jöttél!
Az a teknősbéka felkeltette az érdeklődésemet:) Van róla mintád vagy csak úgy "hasracsap" módon készítetted?

KicsiKató írta...

Csodás dolgokat készítesz, üdv itt!!

fxtina írta...

Köszönöm a szíves fogadtatást! :)
Julcsi a teknős hasracsap módon készült, az egér és a mókus is. De elárulom az én titkomat. Amint látod, mindennek az alapja a kör. Általában 4 láncszemmel kezdek, a 4 láncszembe belepréselek 6 kispálcát. Azután pedig mindig annyival szaporítok ahanyadik sorban vagyok. A sort onnantól számolom, amikor már megvan az első pálcasor (mondjuk 6). Tehát a 6 kispálcából 12 lesz az első sorban, a második sorban, minden második kispálcába szaporítok, így lesz 18... És amikor úgy látom, hogy elég nagy már a kör, akkor elkezdek fogyasztani. A fogyasztásra nincs szabályom, attól függ, hogy az alak milyen drasztikus fogyasztást kíván. A teknős páncéljánál úgy csináltam, hogy amikor elértem a kívánt körméretet, akkor nem szaporítottam tovább, de nem is fogyasztottam, csak horgoltam körbe körbe az elért pálcaszámot. Néha én is visszafejek... Kísérletezek, mert ezekre a figurákra nem találtam leírást, az egeret meg én találtam ki, még csak képet se láttam róla (na, azért nem én találtam fel a spanyol viaszt, biztos már előttem is csináltak ilyet, csak én még akkor nem láttam ). A teknősről és a mókusról itt találtam képeket http://nicolegastonguay.com/gallery/album/72157594343700268/ A teknőst apró babbal töltöttem ki, a közepébe pedig egy kis gyógyszeresdobozkát tettem, abban is babszemek vannak, így csörög is, ha rázzák. A fejet, lábakat, farkat a testhez hozzávarrtam. A fénykép elkészülte óta lettek szemei is, olyanok, mint a mókusnak. (csak ezek a szemek ragasztva vannak, ezért nagyon kicsi gyerkőcöknek nem ajánlom, akkor jobb hímezni...)
Remélem segítettem egy kicsit. Mindig elhatározom, hogy horgolás közben leírást is készítek, de nem jött még össze. A jövőben majd igyekszem.
Van egy horgolt macim is, a blogom képgalériájában megtalálod, annak van leírása, igaz angolul, de ha érdekel le is fordíthatom...

Barbara írta...

Annyira jópofák ezek a kis állatok! Nagyon jók! Meg a táska is eszméletlen, meg a virág minta (L) ! Nagyon szépek!

Zsófi írta...

Üdv! Jó, hogy jöttél! :-)
Az állatkákért én is oda vagyok.

micuska írta...

Ügyes vagy. Az a Labello-s sztori megfogott.:-)

Babi néni írta...

Jaj, de szép munkáid vannak. :o)

Az egérkére nosztalgiáztam is. Sokat készítettem anno, miután megtanultam horgolni. De én a fülét külön készítettem és utólag varrtam rá. Ha jól látom, te egyben horgoltad?

Amelie írta...

Hihetetlenül édesek az állatkáid. :)Szeretnék majd valamikor én is így horgolni, meg merni kísérletezni. :)
Nekem a mókus lett a kedvenc. ^^

fxtina írta...

Köszönöm Mindenkinek a dícsérő szavakat!
Micuskának: Amint megtalálom a labellotartómat, megmutatom itt is, csak jól eltettem biztos helyre, hogy az első munkám nehogy elvesszen, csak most nem találom :D
Altairnak: Az egérke fülét nem éppen egyben horgoltam, hanem mikor kész lett, akkor a kívánt helyre bedugtam a horgolótűt, áthúztam a fonalat és már csináltam is sorban a kispálcákat, így nem kellett a varrással bajlódni. Nem biztos, hogy érthető volt, amit írtam, de majd képekben megmutatom.
Amelienek: Hajrá! A kísérletezésben nem fog senki megsérülni, szóval csak bátran!

ihigabi írta...

Üdvözlet itt!
Nagyon szépeket horgolsz! A mókus és a Burdás kettős különösen jó!

Babi néni írta...

De-de érthető volt! :o)

És jó ötlet, én is utálok varrogatni.

Julcsi írta...

Köszi, Tina! Én is valahogy így gondolkodtam:)