2010. április 6., kedd

Horgolt zsákocska



Ma sikerült befejeznem ezt a kis zsákot, amiben most éppen fonalakat tartok. Kis kiegészítéssel, módosítással hátizsákot is lehet belőle horgolni. Nagyon egyszerű az elkészítése, szinte csak rövidpálcákból áll, csak a zsák tetején van egy kis hullámos csipkeminta. (Catania szerű pamutfonal dupla szálából készült 6-os horgolótűvel)

A munka menete a következő:
4 láncszemet körré kapcsolok, majd erre 8 rövidpálcát (rp) horgolok. A következő körben minden második rp-ba 2rp-t horgolva szaporítok . Ezután minden negyedik rp-ba 2rp-t horgolva szaporítok. Innentől a szaporított rp-k felett szaporítok csak. A kívánt méretig horgolok így körbe-körbe. Kialakul egy korongszerűség, amin spirál alakban látszik, hogy hol szaporítottam. Ez lesz a hátizsák alja. Ezután szaporítás nélkül horgolok rp-kat, amitől kialakul a hátizsák oldala. Amint elérem azt a magasságot, amekkorára szeretném a zsákot készíteni, minden tizedik szemet fogyasztom (9. és 10. szemet összekötöm), majd horgolok egy sort fogyasztás nélkül. Ismét egy olyan sor jön, ahol fogyasztok, ugyanannyi szemet, mint az előző fogyasztott sorban, aztán egy sima rp-ás sor jön. Még egyszer megismétlem az előző két sort. Még horgolok fogyasztás nélkül 5-6 sort, majd mintával zárom a horgolást. Ez bármilyen hullámos, cakkos, csipkés díszítés lehet, én a következőképpen készítettem: * Egy szemet kihagyok, a következő rp-ba 3 egyráhajtásos pálcát horgolok, egy szemet kihagyok, a következő szembe egy rp-t horgolok *, ** közötti mintát ismétlem. Ha körbeértem, eldolgozom a szálat. Horgoltam még egy kis akasztót is a zsák hátuljára, ez 15 láncszemből áll, amire 3 rp sort horgoltam. A fonalból fontam még egy madzagot is, ezt egyenletesen elosztva befűztem a zsák nyakrészénél.

Kész is a zsák :) Persze lehet variálni a végtelenségig: zsebet lehet készíteni az elejére, vállpántokat horgolni rá, mint egy igazi hátizsáknál, a madzag lehet más anyagból, lehet a zsák csíkos, díszíthetjük horgolt szívvel, virággal... Csak a fantázia szab határt...

Remélem, kedvet kaptatok egy ilyen kis zsákocska elkészítéséhez!

2 megjegyzés:

Szera írta...

Nagyon jó kis zsákocska! :)

Annás írta...

Köszi Szera :)