2010. április 1., csütörtök

Nagyi mintás sapka leírás

Bocsánat, hogy csak ilyen sokára kézültem el vele. De remélem érthető és használható lett.

Nagyi mintás (granny) sapka leírása:

- 4-es tűvel készült
- kb. 1/5 1-2 évesesknek való
1.) 4 láncszem (lsz), amit kúszószemmel (körré) zárunk
2.) 3 lsz magasítás (később csak mag), 2 egyráhajtásos pálca (egyrp.) a körbe, 1 lsz, "3 egyrp, 1 lsz" -még 2-szer (összesen 12 egyrp, 4 lsz) kúszószemmel zár
3.) mag, mellé 2 egyrp, 1 lsz, ezután a pálcák közti helyet és a láncszemet ugyanolyan lyuknak tekintem, így lesz a következő lyukba 3 egyrp, 1 lsz, következő lyuk kimarad ... (2 egymásmelletti lyukba kerül 3 egyrp, 1 lsz, 1 lyuk kimarad - amég körbe nem érünk) kúszószemmel zár

4.) ugyanúgy készül, mint a 3. sor (nekem mindig kicsit kezd hullámos lenni az egész, de később ez már nem is látszik)
5.) 3 lsz mag + 1 lsz, minden lsz fölé 3 egyrp-1 lsz, az utolsó lsz fölé csak 2 egyrp, mert ott a magasítás adja a 3. pálcát

6.) a többi sorban már végig ugyanígy folytatjuk (nekem összesen 14 sor lett, de a hosszát úgyis próbálva a legjobb eldönteni)

7. )az utolsó sor után egy rövidpálca sorral zártam
Nekem a 3. sor volt először kicsit érthetetlen az eredeti leírásban. Azért próbáltam meg töb képet készíteni, hátha így jobb, hogy látni is. A leírás se túl szakszerű, de remélem azért követhető.
Sok sikert hozzá. :)

4 megjegyzés:

Kereki Kriszta gyöngyékszer tervező kézműves írta...

Gratulálok a bloghoz, korábban én is horgoltam, aztán másfelé vettem az irányt, de Tőletek újra kedvet kapok!
http://horgolas.gportal.hu/

Amelie írta...

Sokat segített a leírás, ennek alapján elkészítettem a sajátomat. :))

gyagyali írta...

Segítség! Miért van az hogy mikor a 4. sornál tartok, akkor nagyon hullámos a széle?? Kb. olyan, mint nem is tudom, egy legyező :O
már emiatt többször lebontottam a sorokat, de újból hullámos lesz. én nem hiszem h ez valaha is eltűnik...

Unknown írta...

Segítségedet szeretném kérni! Egy hónapos babának, hogyan lesz ebböl sapka? Kevesebb sort kell kössek, vagy már kevesebbre kell kezdjem? Köszi