2010. április 10., szombat

Fodrok


Íme a korábban bemutatott három táska közül az egyik leírása. Látványossága ellenére rendkívűl egyszerű elkészíteni. Én 4-es tűvel és megfelelő vastagságú gyapjúfonallal horgoltam. Az én táskafülem 15 cm átmérőjű, műanyag karika. Katbo-tól beszerezhető. Nils Holgersonné mintáját követve én is az eredeti, angol szöveget másolom be. Jogilag meg biztos oké, mert bárki leszedhetné a netről. A horgolós angolt elég jól értem, szívesen segítek, ha kell.

PURSE

Side (Make 2)

Ch 42.
Row 1 (Right Side): Dc in 4th ch from hook (beginning
3 skipped chs count as first dc), dc in each remaining ch
across, turn.
Row 2: Ch 1, sc in each dc across, turn.
Row 3: Ch 3 (counts as a dc), working in front lps only, dc
in first sc, ch 1, *2 dc in next sc, ch 1, repeat from * across
to last sc, (dc, ch 3, sl st) in last sc, turn.
Row 4: Ch 1, working in unused back lps of Row 2, sc in
each lp across, turn.
Row 5: Ch 3, dc in each sc across, turn.
Row 6: Ch 1, sc in each dc across, turn.
Rows 7-26: [Repeat Rows 3–6] 5 times.
Rows 27 and 28: Repeat Rows 3 and 4.
Rows 29-38: Repeat Row 6.
Row 39: Slip st in each of next 10 sc, (slip st, ch 1) in front
loop of next sc, ch 3, working in front loops only, (dc, ch 1)
in same st as last slip st, (2 dc, ch 1) in each of next 18 sc,
(dc, ch 3, slip st) in next sc, turn.
Row 40: Repeat Row 4.
Row 41: Ch 1, sc in each sc across, turn.
Rows 42-48: Repeat Row 41.
Fasten off.
Finishing
Fold rows 40–48 of one side around one handle from
front to back and sew together at back side. Repeat with
remaining side.
Edging
Hold pieces with right wide facing, working through both
thicknesses at same time, join yarn with slip st in top
left-hand corner, working across side, sc evenly to bottom
corner, 3 sc in corner, working across bottom edge, sc
evenly across to next corner, 3 sc in next corner, working
across next side, sc evenly to top edge. Fasten off. Weave
in ends.
Javasolt fonal: RED HEART® “Eco-Cotton Blend™”,

14 megjegyzés:

micuska írta...

Köszi. Már írom is a listámhoz.

Kri írta...

Annyira jó ez a blog!!
Neki álltam én is táskát horgolni :D Köszönöm a sok jó leírást, igazi kikapcsolódás eljönni hozzátok.

Annus írta...

Hú, én hiába értek valamit angolul, akkor sem értem:-) Nekem segítenél egy kicsit a fordításban?:-)
Köszi
Annus

ihigabi írta...

Annus!
Szerintem el kéne kezdened, mert sokkal könnyebben rájössz a dolgokra. Olvasva nem biztos. Amúgy melyik rész nem oké? A slip stitch fogalma megvan? Ugyanis elég alapvető dolog, de nem tudom a magyar megfelelőjét.

Karina írta...

A slip stich a hamispálca, ugye?

micuska írta...

Sztem a slip stitch a láncszempálca v. más néven kúszószem.

micuska írta...

Kéne már nagyon az a táblázat. Megpróbálom.

Zsófi írta...

Táska

Oldal (kettőt horgolunk)

42 láncszemre kezdjük.
1. sor (színe): Egy egyráhajtásos pálca a tűtől számított negyedik szembe (az első három szem egy egyráhajtásos pálcának számít), majd minden egyes szembe egy egyráhajtásos pálca. Fordítunk.
2. sor: Egy láncszem, majd minden pálcába egy rövidpálca. Fordítunk.
3. sor: 3 láncszem (egy egyráhajtásos pálcának számít), majd csak az elülső láncszemrészbe öltve: egy egyráhajtásos pálca az első rövidpálcába, egy láncszem, *két egyráhajtásos pálca a következő rövidpálcába, egy láncszem*, a ** közötti részt ismételjük az utolsó rövidpálcáig, amibe egy egyráhajtásos pálcát, 3 láncszemet és egy kúszószemet horgolunk. Fordítunk.
4. sor: a 2. sor hátsó láncszemrészeibe horgolunk. Egy láncszem, majd minden pálcába egy rövidpálca. Fordítunk.
5. sor: 3 láncszem, majd minden rövidpálcába egy egyráhajtásos pálca. Fordítunk.
6. sor: Egy láncszem, majd minden pálcába egy rövidpálca. Fordítunk.
7-26. sor: a 3-6 sorokat ismételjük, ötször.
29-38. sor: a 6. sort ismételjük.
39. sor: az első 10 szembe hamis rövidpálcát horgolunk. majd csak az elülső láncszemrészbe öltve: 3 láncszem, egy egyráhajtásos pálca ugyanabba a rövidpálcába, egy láncszem, *két egyráhajtásos pálca a következő rövidpálcába, egy láncszem*, a ** közötti részt ismételjük 18-szor, amibe egy egyráhajtásos pálcát, 3 láncszemet és egy kúszószemet horgolunk. Fordítunk.
40. sor: a 4. sorral megegyezik
41. sor: Egy láncszem, majd minden pálcába egy rövidpálca. Fordítunk.
42-48. sor: a 41. sort ismételjük.
A 48. sorban leláncoljuk.
Befejezés: a 40-48. sort ráhajtjuk a táska-nyélre, majd a hátulsó részén összevarrjuk.

Szélek:
A két félt egymással színnel szembe fordítjuk és az oldalak összes rétegét lazán összehorgoljuk rövidpálcákkal.

Annus írta...

De aranyos vagy!! Köszönöm szépen a fordítást!!!

ihigabi írta...

Pötty!
Jó, hogy lefordítottad. Én is elkezdtem, de nagyon belebonyolódtam. Ez alapján most már tudom, hogy csináljam legközelebb.

Amelie írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Zsófi írta...

Nem kell a végére is.

A hamispálcák azért szükségek, mert valahogy el kell jutni a 11. szemig a szélétől. Ha a másik végére is horgolsz hamispálcákat, akkor végig, minden sorban meg kellene őket horgolni, és a fül részt lekerekítenéd. (Valószínűleg nem is tudnád szépen megcsinálni, mert a kerekítéshez még be kellene illeszteni néhány pálcát a sarkokra, vagyis buggyos szélt kapnál.)

Zsófi írta...

Na úgy látom, előző bejegyzésem tárgytalanná vált. Nem törlöm ki, hátha másnak is problémát jelent:

"El is kezdtem horgolni, de a 39. sornál elakadtam, és nem megy tovább. Vagyis, még meghorgolom a 39. sort, amit a képet is nézve úgy csinálok meg, hogy 10 hamis rövidpálca, a közepén az egyráhajtásos pálcák, és a végén is kell a 10 hamis rövidpálca ugye?" - kérdésre válaszoltam. :-)

Amelie írta...

Köszönöm szépen. ^^ Azért töröltem amúgy ki, mert időközben én is rájöttem a titok nyitjára. :)) Visszabontogattam, és újra horgoltam, így már azt a formát kapom, ami a képen is szerepel. :P
Még egyszer köszi. : )