2010. április 9., péntek

hajpánt négyzetei


nem tudom, jogilag megtehetem-e, de itt a leiras a hajpántom négyzetérol (ld bemutatkozas+kommentek). Harmat horgoltam ossze, a szelere ket haromszoget (sorokat, csak kb ket palcat fogyasztottam soronkent), amig kb 2 cm széles nem lett. innentol csak rovid sorokat csinaltam, ebbol lett a kotoje (bocs, nincs tul sok ekezetem) a vegen meg korbehorgoltam az egeszet.

begin with sliding loop
rnd1: ch5 (counts as dc and ch-2), *dc in rind, ch2, repeat from * 6 more times, join with slip st to third ch of ch5 (8dc)
rnd2: ch7 (counts as dc and ch4), dc2tog in fourth chain from hook, *dc in next dc, ch4, dc2tog in fourth chain from hook, repeat from * 6 more times, join with sl st to third chain of ch7.
rnd3: ch1, sc in same stich, *ch3, skip next (ch4 space, cluster), sc in next dc, repeat from * around, omitting last sc, join with slip st to first sc.
rnd4: ch4 (counts as tr), *2 tr in next ch3 space, dc in next cluster, 3 dc in next ch4 space, ch3, 3 dc in next ch4 space. dc in next cluster, 2 tr in ch3 space, tr in next sc, repeat from * around, omitting last tr, join with slip st to fourth chain of ch4
rnd5: ch1, sc in same stich, * sc in each stich to corner (2sc, ch3, 2sc)in corner ch3 space, repeat from * three times, sc in each to end of round, join to first sc. Fasten off.
uhh, ezt meg begepelni is kemeny volt, kozben gondolkodtam rajta, hogy tudtam en ezt kisilabizalni. De menet kozben mar valahogy egyertelmu. Kepet is be akartam rakni, de olyan bena a felbontasa, hogy nem latnatok sokat. esetleg az email meg mindig egy opcio, ha valaki vizualisabb tipus.

A leirast egyebkent le akartam forditani, de eleg nagy katyvasz lett belole... szivesen segitek, ha valakinek kínai az angol :)


update: javítottam a sorszamozast!
Forrás: Beyond the square - crochet motifs, Edie Eckmantól

5 megjegyzés:

Zsófi írta...

Megpróbáltam lefordítani, de nem jött össze. És nem a nyelvtudásom miatt...

A második sor után jönne a hetedik? (Valóban hét sorból áll, azt látom.)
A harmadik (leírás szerint a negyedik) sorban a kétráhajtásos pálcák között hány láncszem van?
Hiányzik a 4., 5., 6. sorból kettő. Valamint a blokkok illesztésének, és a 7. sor horgolásának menete.
Kár.

Mindenesetre a kezdés és az első két sor fordítása (hatszor helyett az ábra szerinti hétszer):

(Szürkével) Összehúzható hurokkal kezdjük.
1. sor: 5 láncszem (egy egyráhajtásos pálca és két láncszemnek számít), *egy egyráhajtásos pálca, 2 láncszem*, **-ot ismételjük hétszer, majd kúszószemmel fejezzük be a sort.
2. sor (fehérrel, halvány rózsaszínnel, bézzsel): 7 láncszem (egy egyráhajtásos pálca és 4 láncszemnek számít), két egyszerre befejezett egyráhajtásos pálcát horgolunk visszafelé a negyedik láncszembe, *egy egyráhajtásos pálca az előző sor egyráhajtásos pálcája fölé, 4 láncszem, két egyszerre befejezett egyráhajtásos pálcát horgolunk visszafelé a negyedik láncszembe*, **-ot ismételjük hétszer, majd kúszószemmel fejezzük be a sort.

Karina írta...

Én ki fogom próbálni valamilyen más blokkal, mert az ötlet nagyszerű. Láttam ilyet az etsy-n is.

Babi néni írta...

Mindent lehet idézni a neten, csak jelöld meg a forrást és akkor nem lehet sértődés. Én a múltkor a mamusz fordítása miatt megkérdeztem a blog szerzőjét, hogy bánná-e és természetesen nem bánta. :o)

Az én nézetem, hogy amit kirakok a netre, az már mindenkié és örülnék, ha hivatkoznának rám, de ha nem, az se baj. :o) Persze sokan vitatkoznának velem, akik a kézműveskedésük eredményének eladásából élnek. Pedig, ha nem akarják, hogy más is elkészíthesse, akkor nem kellene tutorialt írniuk - szerintem.

Nils Holgersonné írta...

uh, uh, ereztem en, hogy ez a sima leiras nem lesz eleg. a blokk 5 sorbol all, a rnd3 helyett irtam veletlenul rnd7. Bocs :)

A palcak kozott nincs lancszem, hanemm indig ugyanabba a szembe olt vissza, ettol lesznek azok a szirmok.

A beszkennelt kepet elkuldhetem emailben, akkor nem romlik le a minosege, es olvashato lesz. Van abra hozza a leiras mellett, az segit.

a kesz negyzeteket csak siman osszeoltogettem (hamis kispalcaval), aztan a haromszoget a szelere (hogy besimuljon a ful moge), ami elvekonyodik egy szalagba. Korbehorgoltam meg (tobb sorban is), hogy szep legyen, meg egyenletes mindenhol a szele (talan ezert tunik ugy, hogy 7 soebol all). A konyvemben igazibol csak a negyzet leirasa van, a tobbit imporvizaltam, hozzamertem pl egy bolti sima anyag hajpantomhoz, hogy kb mekkora legyen.

Zsófi írta...

Küld el, szerintem. :-)

rozsaszin.pottyok@gmail.com