2010. április 11., vasárnap

Indul a vetélkedő :)

Tudom, hogy már elég régen volt, hogy felvetődött a vetélkedős játék ötlete. Bocsánat, hogy csak most jön a folyatás, de először ötletet gyűjtöttem, utána pedig meg akartam várni, hogy majdnem mindenki elkészülhessen és bemutathassa a blokkjait. Úgy tűnik, most megfelelő az idő a játékhoz. :)


A játék szabályai:
- meg lesz adva egy feladat, aminek megvalósítására 2 hét áll rendelkezésre (próbáltam/tunk egyre nehezedő dolgokat kitalálni, amiket a kezdők is meg tudnak valósítani, de mindenkinek hasznos lehet)
- aki elkészül a megadott feladattal, azt kérem, hogy fotózza le a munkáját, és küldje el nekem a yutekk@gmail.com címre, és én majd a határidő letelte után felteszem ide őket, együtt
- többfordulós lesz a játék, hogy pontosan mennyi, az a lelkesedésetektől és kedvetektől függ
- csak blog tagok vehetnek részt benne (már többen jelentkeztetek, de még kedd estig elfogadok új jelentkezőt, vagy visszamondást, mivel eddig kicsit érthetetlen volt ez a játék)


Az eddigi vállalkozó szellemű jelentkezők: Insh, Hencsilli, Szilda, Micuska, Gira, Belinda
, ZsuzS, Natti, Heni (Altairban és Bemkában nem vagyok biztos)
Kriszta volt olyan kedves, hogy elvállalta, hogy segít nekem a feladatok kitalálásában, és a játékkal kapcsolatos dolgokban. Itt is köszönöm neked! :)

Ééééés, akkor itt az első feladat:
egy virág elkészítése és hasznosítása valamihez pl. dísznek... ez teljesen rátok van bízva, csak ez a virág legyen (a fényképes leírást neten találtam, de direkt nem adom meg a helyét, majd csak a végén, a képek onnan vannak, csak igyekeztem lefordítani, hátha segít valakinek)
1.) 5 láncszem (lsz) készítése, kört kúszószemmel zárjuk
(Step 1: ch 5. Join with sl st to form ring)
2.) 10 rövidpálcát (rp) készítünk a körbe
(Step 2: Add 10 sc through ring)
3.)kört zárjuk kúszószemmel az első rp tetejébe
(Step 3: sl st to top of first sc)
4.) az első rp-ba szirom készítése (rp, 3 egyráhajtásos pálca -egyrp-, rp)
(Step 4: create a small petal in the first sc using the following pattern (sc, 3dc, sc))
5.) minden 2. rp-ba szirmot horgolunk, kört zárjuk kúszószemmel az 1. szirom 1. rp-ba
(Step 5: continue creating a small petal in every other sc with the same pattern (creating 5 petals total). sl st to join with first sc of first petal. You can stop here and fasten off for a small flower that measures approximately 1-inch in diameter. Or you can continue to create a more elaborate 2-layer flower)
6.) megfordítjuk a virágot, rp le a sziromnál szabadon maradt helybe
(Step 6: flipping to the back of the flower, sc down through base opening of small petal)
7.) 3 lsz és rp a következő szabad sziromba
(Step 7: ch 3, and sc through next petal base opening)
8.)4-szer ismételjük a 7-es lépést és kúszószemmel zárjuk a kört az 1. félkör 1.rövidpálcájába, így lesz 5 félkörünk
(Step 8: repeat 4 more times in each opening. sl st through first sc, creating a series of 5 loops total.)
9.) minden félkörbe nagy szirmot horgolunk (rp, 5 egyrp, rp), és a kört zárjuk kúszószemmel az 1. szirom 1. rövidpálcájába
(Step 9: create a large petal in the first loop using the following pattern (sc, 5dc, sc))
Jó horgolást mindenkinek!

41 megjegyzés:

elina írta...

En is szeretnek jeletkezni!
de meg mindig homalyos szamomra...pont ilyen viragot kel kesziteni...vagy ezt a viragot varialhatom...keszithetek nagyobbat...szinesset...stb?

Piszke írta...

Jando, a feladat ismeretében már én is szívesen csatlakozom.

Cecily írta...

Jujj,imádok horgolni,jó is hogy rátaláltam eme csodás blogra.:)Szeretem a kihívásokat.Szóval én is jelentkeznék még!
Cecii

Jandó írta...

Eli, Piszke anyóca, örülök nektek. :) Felírtalak titeket a listára.

Cecii,örülök, hogy tetszik a blog, és hogy van kedved játszani. A játék csak tagoknak szól, ahogy írtam is, ha szeretnél csatlakozni, kérlek írj mailt a megadott címre. :)

Jandó írta...

Eli, boccs, lemaradt, hogy ugyanezt a virágot kell elkészíteni, de az mindegy, hogy milyen fajtájú, színű, vastagságú fonalból. De a leírás alapján készült jó csak.

picinyszepsegekotthona írta...

Szia Jandó! Azt hiszem én is beneveznék erre a játékra. Remélem szerény tudásommal is meg tudok bírkozni a feladatokkal majd!

Gabella írta...

Sziasztok! Én is szeretnék jelentkezni! :-)

bemka írta...

Jövök!!!
Miért nem voltál biztos bennem? vagy na,... a jelentkezésemben?

Aledi írta...

Én is, én is, ez még nekem is megy : )

Iza írta...

Én is szeretnék jelntkezni a játékra. Még idáig nem készítettem ilyen kis virágot, de mindennek eljön egyszer a kezdete. :D

Kriszta írta...

Én is szeretnék jó horgolást kívánni minden jelentkezőnek :))

enikő írta...

Szia Jandó, nemrég találtam rá erre a blogra és iszonyúan tetszik. Jelenkezhetek én is? Erre a virágra még és is képes vagyok. Talán...
A játék lényege az (javíts ki, ha elértettem), hogy a leírás alapján pont ezt a virágot kellene horgolni és valamilyen módon hasznosítani?

Kri írta...

Jelentkezhetem én is? Beférek még?

Krike írta...

Én is jelentkezem :)

Karina írta...

Én is itt vagyok, természetesen!

Timtom írta...

Én is horgolgatnék egy ilyen szép virágot, így jelentkezek a játékra :)

Aledi írta...

Egy (lehet, hogy buta:) kérdés: a kész tárgynak is horgoltnak kell lennie, vagy az készülhet más technikával? Azaz, ha egy egy varrott akármire applikálom, az úgy jó?

Dodie írta...

Juj, nagyon izgi :))
Úgyse nagyon volt időm horgolni mostanában - nyelvvizsgára készültem - jó lesz valami motiváció :) És ezt a virágot mindig is ki akartam próbálni. Egyébként mi lesz a "vége"? Mármint, nyilván az a cél hogy mind együtt horgoljunk és új mintákat ismerjünk meg, de így.. mikor, hogyan lesz vége? :D Egyszer csak azt mondjuk hogy most, hogy meghorgoltuk az Eiffel tornyot és a Taj Mahalt fejezzük be a játékot?:D

Mesi írta...

Én is jelentkeznék! DE jó!

Hencsilli írta...

Már alig várom,hogy hazérjek és meghorgolhassam a virágot :DD

aniko66 írta...

Én is szeretnék jelentkezni - eddig "csak" állandó olvasótok voltam! :)

Gabella írta...

Valahogy nem akar szépen sikerülni a virág... :(

Eta írta...

Én ugyan még soha nem tudtam olyat készíteni a leírás alapján, mint ami a képen van,:o))) de megpróbálnám én is.

micuska írta...

Csak egyet lehet horgolni és azt kell hasznosítani vagy igény szerinti mennyiséget, amennyi kell a tárgyam díszítéséhez?

Jandó írta...

Mindenkit felírtam. Nagyon örülök, hogy még ilyen sokan játszotok (plusz még van, aki külön írt). :)

Enikő, Kri, Aniko66, örülök, hogy szeretnétek játszani. De a játék tagoknak szól. Ha szeretnétek csatlakozni, akkor kérlek írjatok külön a megadott címre. :) Még van nektek is hely.

Picinyszépségekotthona, aranyos vagy, de ne szerénykedj. Sokkal jobban horgolsz mint én, és ez még nekem is ment, úgyhogy biztos nem lesz vele gondod. :)

Bemka, azért nem voltam benne biztos, mert még a legutóbbi hozzászólások alapján írtam ki akkor a neveket (így pontosan nem emlékszem mit írtál), csak arra, hogy nem volt teljesen egyértelmű, hogy csak tetszik a játék ötlet, vagy jelentkezel is.

Enikő, igen, teljesen jól értetted a feladatot. Bocsánat, ha nem fogalmaztam elég érthetően.

Aledi, jó a kérdés. :) Nem kell horgolt dolognak lenni, amihez felhasználod. Teljesen mindegy, hogy mi lesz az, és miből készül.

Insh, ez is egy jó kérdés. Először 5 részes lenne a vetélkedő, és utána összegzés. A folytatást meg majd meglátjuk.

Micuska, lehet több is, az is teljesen jó. Csak egy legyen mindenképpen, ha több, az nem gond.

Ha valami nem egyértelmű, még, kérlek szóljatok.

Dodie írta...

Vasárnaphoz képest 2 hét? Tudom hogy rengeteg idő egyetlen virágra, de most munka mellett minden időm lefoglalja a nyelvvizsgára készülés :S

Babi néni írta...

Persze, hogy benne vagyok én is. :o)

Szombattól már lazábban leszek a szakdolgozatomtól és akkor belevágok, hogy kitaláljam, mire is hasznosítsam a virágot.

ihigabi írta...

Jandó!

Természetesen én is szeretnék csatlakozni. Horgolás és játék együtt csak jó lehet.

Hencsilli írta...

Azt szeretném kérdezni, hogy több hasznosítással is lehet nevezni, vagy csak eggyel?

Belinda írta...

Jelentem, meghorgoltam. Ez a kúszószem új volt számomra, de számos problémámat megoldja. Az egyik kis szirom valahogy elmúlt munka közben :), viszont már kitaláltam, hogy használom majd fel a virágot.

Jandó írta...

Bocsánat, hogy csak most válaszolok. Felírtalak titeket is. :)
Insh, a határidő jövő vasárnap jár le, addig még van több mint 1 hét. Remélem marad rá pici időd, max fél óra, szerintem. A nyelvvizsgáért meg nem irigyellek. Sok sikert hozzá.
Altair, akkor remélem már van több időd.:)
Hencsilli, most csak 1-gyel. De utána szivesen megnézném itt a blogon a többit is.
Belinda, örülök, hogy már sikerült is. És hogy tudtam újat mondani, nem gondoltam volna (de remélem nem azért új, mert nincs is ilyen). :) Majd várom akkor a képet is.

Hencsi - bneheni írta...

Na, úgy tűnik, az utolsó pillanatban értem ide, de még nem késő, este fél hatkor olvasni a szabályokat, azért az nem semmi lesz :):):):) Apa szerencsére éjjeles, úgyhogy most rohanok a horgoló tűmért, és igyekszem éjfélig fotót küldeni (húúú, szoros lesz a határidő, ha még azt is ki kell találnom, hogy mire használom fel, kicsit izgulok :):):):) )

enikő írta...

Szia Jandó, köszönöm, hogy válaszoltál. Igay hogy szerettem volna játszani, de egyelőre nem bírok tag lenni (három blogom van, azokra is alig van időm). De köszönöm, majd kivülállóként nézem végig a játékot. :)

Jandó írta...

Hencsi, nagyon aranyos vagy, és villám gyors. Köszönöm. :) De ráértél volna, mert a határidő csak jövőhéten jár le, bocsánat, nem írtam dátumot.
Enikő,sajnálom, hogy így lemaradsz a játékról. Csak, hát a szabályokat már elég rég így beszéltük meg. Az időhiányt teljesen megértem, főleg 3 blog mellett. Ha mégis van kedved velünk horgolni a játékban, mit szólnál hozzá, ha vége a játéknak (5 feladat), utána elküldenéd nekem az összes képét, és én megmutatom a többieknek. Persze, azért ha így nem az igazi megértem. Lesz biztos majd még mindenkinek szóló játék is.

Hencsi - bneheni írta...

Jaaaaaaaaaa, figyelmetlen voltam, de sebaj... akkor még korán is készültem el? :):):):):):) Úgy értelmeztem, hogy 11-én íródott a blog, és keddet olvastam végső jelentkezésnek, ebből gondoltam, hogy akkor hamarabb vége az első körnek :) Akkor lehet, hogy jövő héten megint csinálok pár virágot :):):):)

micuska írta...

Az elkészült művet meg lehet mutatni itt is vagy majd Te mutatod meg az összeset együtt?

Zsófi írta...

Én is kitaláltam valamit, de nem biztos, hogy beleférek a határidőbe...
Amit nem sikerült megtalálnom, a jövőhéten mikor?

Jandó írta...

Micuska, szeretném én megmutatni őket együtt. Utána meg ahogy gondolod. De előtte itt semmiképp. Köszi. :)
Rózsaszín Pöttyök, boccs, nem pontosítottam. A határidő most vasárnap délután 2 óra.

Zsófi írta...

Köszönöm. :-)

gyöngyvirág írta...

Azt ígérted a végén elárulod honnan vetted a képeket és a leírást. Elárultad és csak én maradtam le róla, vagy elfelejtődött? Engem érdekel, hátha más egyszerű, kezdőknek való minta is akad még azon az oldalon...

altalena írta...

Köszönöm szépen a virág leírást, most pont egy ilyenre volt szükségem:) Kellemes ünnepeket kívánok!